WE WISH TO COMMUNICATE WITH YOU

+46 8-599 090 20 /  info@avantime.se

SharePoint ärendehanteringssystem

SharePoint är en utmärkt bas och kan användas som ett ärendehanteringssystem som ger dig en bättre kontroll över de interna processerna i företaget. SharePoint är en webbplattform som lämpar sig utmärkt för ärendehanteringslösningar och Avantime har utvecklat flera ärendehanteringssystem baserat på SharePoint.

Väljer du att arbeta med Sharepoint som ärendehanteringssystem behöver du inte bry dig om snåriga projektdokument i Excel eller att skicka uppgifter via mail, som lätt försvinner i bruset. Du får en betydligt bättre överblick över vad som ska göras i exempelvis ett projekt.

Det går alldeles utmärkt att koppla ihop ärendehanteringssystemet baserat på SharePoint med mobila enheter så att en person som blivit tilldelad en uppgift kan få reda på detta direkt. Det går även bra att integrera systemet mot externa system via färdiga API:er.

Det finns en unik möjlighet att få full kontroll över vad som ska levereras, vem som ska leverera och när det ska levereras. De anställda får en bättre struktur på sitt dagliga arbete och ledningen får en bättre kontroll över vilka uppgifter som utförts samt tidsåtgång.

För servicepersonal kan ett ärendehanteringssystem i SharePoint underlätta mycket. Man kan fördela ärenden mellan varandra samt dela in serviceärenden i olika grupper. Vi har flera exempel på och lösningar där SharePoint även används för tidrapportering och har funktioner för att ta fram faktureringsunderlag.

SharePoint ärendehanteringssystem är bara en av alla tillämpningar som kan göras med SharePoint. Webbplattformen kan även användas för till exempel intranät och dokumenthanteringssystem.

Kontakt kring SharePoint som ärendehanteringssystem

Om du har frågor om hur SharePoint kan användas som ärendehanteringssystem ring Cedrik Leijon på 08-599 090 26 eller hör av dig via vår kontaktsida.