Electrolux – Social business

Explosiv ökning av socialt engagemang


Avantime fick åter igen förtroendet att leverera ett nytt koncept för global kommunikation på Electrolux intranät E-gate. Intranätet är den enskilt viktigaste byggstenen för att stödja Electrolux ”One Brand Strategy”. Enligt tidningen Newsweek lyckades vi tillsammans med teamet på Electrolux så bra, att Egate hamnade på topplistan över världens bästa företag på social business.

E-gate når globalt medarbetare i 60 länder och har cirka 26 000 användare. Genom fokuserade designförbättringar har ”social business” ökat med hela 700 procent i och med Avantimes senaste leverans. Ett engagemang som hos Electrolux medarbetare ständigt fortsätter att öka med hjälp av ett kontinuerligt förbättringsarbete.

”Nuvarande lösning har bidragit till den explosiva ökningen av socialt engagemang där Avantime har varit en instrumental, drivande och viktig partner, säger Ralf Larsson, Director of Online Employee Engagement and Development vid Electrolux.”

Läs mer om våra plattformar och koncept för internkommunikation och intranät.

När 2004-pågående
Om kunden Electrolux är en av världens största tillverkare av hushållsprodukter för både privat och professionellt bruk. De säljer mer än 40 miljoner produkter om året, på 150 marknader.