Skip links

Bluffbarometern – En kampanj från Unionen skapad av Avantime

Fackförbundet Unionen har tagit fram rapporten “Mer utveckling för fler”, det är en undersökning om kompetensutveckling på svenska arbetsplatser.  I rapporten framgår det att kompetensutveckling är mer sällsynt än vad det borde vara och det är ett problem som Unionen vill lyfta.

En del av insatsen för att skapa opinion kring ämnet och sprida rapporten var att skapa en kampanj som på ett humoristiskt sätt lyfte problemet. Det resulterade i Bluffbarometern som är en facebook-applikation på Unionens facebooksida.

Avantime står bakom koncept, design, utveckling och marknadsföring. Konceptet bygger på att flera rapporter visar att bristande kompetens kan resultera i en osäkerhetskänsla. Den känslan kan övergå till att man känner sig som en bluff och det är just det kampanjen handlar om.

Arbetsgrupp:

Oscar Karlsten (Kundansvarig)
Linus Norman (Projektledare)
Johan Sandberg (Design/Koncept)
Henric Boija (Utvecklare)

För mer information vänligen kontakta:
Cedrik Leijon, VD på Avantime
Mejl: cedrik.leijon@avantime.se
Tel: +46 8 599 090 26

Leave a comment

Name

Website

Comment