Skip links

VÅRA CASE

DNB Eiendom

Norges största fastighetsmäklare

Om kunden

DNB Eiendom är Norges
största fastighetsmäklare.

DNB Eiendom är Norges ledande bostadsmäklare med över 100 fastighetskontor utspridda över hela Norge från Nordkap till Lindesnes. DNB Eiendom erbjuder ett brett utbud av smarta digitala tjänster för att garantera bästa möjliga bostadsaffärer.

BESÖK WEBBPLATS
Case Referens - DNB Eiendom - Torg - Avantime

LÖSNINGAR

Använder
sig av

DNB Eiendom använder flera delar av Avantimes produkt- och tjänsteutbud. Avantime bidrar med allt från drift och vidareutveckling till design, koncept och affärsutveckling. Några exempel på tjänster är objektpubliceringar i olika plattformar, automatiserade flöden via mail och SMS, säljstödsystem, utskick till potentiella köpare, publicering av prospekt samt budgivning via BankID.

BRANSCHER

Verksam
inom

DNB Eiendom är en av Norges största fastighetsmäklare med över 1000 mäklare.

TJÄNSTER

Brett
samarbete

Avantime och DNB Eiendom har ett tätt samarbete inom flertal områden. Inom teknik levererar Avantime tjänster inom drift, utveckling, förvaltning, vidareutveckling och support. Närmare kunden levererar Avantime tjänster inom  design, koncept, gränssnitt, informationsstruktur, tillgänglighet och användbarhet. Inom marknad levererar Avantime tjänster inom webbanalys, kampanjoptimering, digital marknadsföring, konverteringsoptimering, marketing automation, sökmotoroptimering etc. På ett strategiskt plan levererar Avantime affärs- och verksamhetsutvecklingstjänster med betoning på optimering av säljprocessen.

Case Referens - DNB Eiendom - Webbsajt - Avantime

Utmaningar

Bibehålla en ledande roll
i en växande marknad.

Bland DNB Eiendoms utmaningar finns till exempel att behålla och förstärka sin marknadsledande position inom fastighetsmäkleri i Norge. Ett sätt att lösa detta är att tillföra digitala stöd som förenklar och automatiserar säljprocessen för både mäklare och kund. Det handlar också om att skapa lokala anpassningar för respektive marknad.

Case Referens - DNB Eiendom - Utmaningen - Avantime
Case Referens - DNB Eiendom - Utförande - Avantime

Utförande

Ett digitalt stöd genom
hela säljprocessen.

Avantime har i tätt samarbete med DNB Eiendom tagit fram en anpassad lösning som sträcker sig från första besöket mellan mäklare och fastighetsägare hela vägen fram till kontrakt. Detta gäller både nyproduktion- och befintliga fastigheter. Bland lösningarna finns appar som mäklaren använder vid försäljning med koppling mot bakomliggande verksamhetssystem för en säker digital hantering av data, publicering av prospekt, bilder och beskrivningar av fastigheter samt budgivning via BankID. Lösningen hanterar också tips och leadshantering av bolån till banken. I botten ligger ett headless CMS som samspelar med flera verksamhetssystem och ett tjänsteorienterat gränssnitt.

Resultat

100% överblick av säljprocessen

DNB Eiendom har en enhetlig styrning av sin säljprocess och har sedan samarbetet börjat med Avantime kraftigt ökat sin marknadsandel. DNB har också tack vare lösningen, Norges största databas med aktiva fastighetsköpare – Bolikøperregister. DNB Eiendom är idag en av Norges största mäklarfirmor med ett strömlinjeformat erbjudande

Bokadirekt

Go mobile in style

Om kunden

Bokning för allt inom skönhet och hälsa.

Varje månad har Bokadirekt.se mer än +3 miljoner besökare som genererar bokningar till ett värde av över 470 miljoner. Med 1000-tals stolar fyllda dagligen för cirka 15 000 anslutna tjänsteutövare är Bokadirekt Nordens största marknadsförings- och bokningstjänst för Skönhet & Hälsa.

BESÖK WEBBPLATS
Case Referens - Bokadirekt - Skönhet och Hälsa - Avantime

LÖSNINGAR

EPISERVER, WORDPRESS, XAMARIN

BRANSCHER

Skönhet, Behandlingar

TJÄNSTER

App design, App utveckling

Case Referens - Bokadirekt - App - Avantime
Case Referens - Bokadirekt - App Kategori - Avantime
Case Referens - Bokadirekt - App Frisör - Avantime

Utmaningar

Från webb till app

Bokadirekt.se ville komplettera sin responsiva webbplats med en app. Appen är en stark kommunikationskanal som dessutom via pushnotiser och skräddarsydda erbjudanden gör tjänsten mer personlig och erbjuder därmed ett större mervärde för användaren. Genom att använda sig av en app kan man också genom olika verktyg mäta användarbeteendet och genom att analysera hur kunderna beter sig och nyttjar appen kan man skapa nya effektiva konkurrensfördelar.

Case Referens - Bokadirekt - Utmaningen - Avantime

Utförande och Resultat

Delad kodbas iOS och Android

Avantime utvecklade appen i Xamarin, vilket gör det möjligt att återanvända kod för både iOS och Android. Appen nyttjar Bokadirekts API vilket minskar andelen komponenter och resulterar i en lösning som är lätt att underhålla.

Synch

AI + Legal

Om kunden

Synch är en affärsorienterad advokatbyrå med innovation och teknologi närmast hjärtat.

Synch står för att juridiska tjänster ska tillhandahållas på ett pragmatiskt och tillgängligt sätt, såväl för stora, och etablerade företag som för små, snabbt växande start-ups. Synch vill underlätta hanteringen av juridiska frågor, både genom att tillhandahålla paketerade lösningar och genom att använda teknologi på bästa möjliga sätt. På så sätt kan och vill Synch arbeta närmare sina klienter jämfört med traditionella advokatbyråer, lite som en inhyrd juristfunktion som är en del i den dagliga verksamheten.

BESÖK WEBBPLATS
Case Referens - Synch Advokatbyrå - Avantime

LÖSNINGAR

AI, DESIGN

BRANSCHER

LEGAL

TJÄNSTER

AI

Case Referens - Synch - Webbsajt - Avantime

Utmaning

Frigöra advokaternas tid

Utmaningen är att frigöra advokaternas tid, lösningen finns i att använda AI till att sköta grovjobbet i kontraktgranskning. Vägen från idé till lansering är inte som man väntat sig: prioriteringar ändras och enkelhet är ett måste. Resultatet: en artificiell intelligens designad och utvecklad tillsammans med Synch och det digitala innovationsbolaget Avantime.

Case Referens - Synch - Utmaningen - Avantime
Case Referens - Synch - Genomförandet - Avantime

Utförande

Deep Learning to the rescue

Genom att använda Natural Language Processing och verktyg inom Deep Learning skapade vi tillsammans med Synch en applikation som analyserar texten i en Data Processing Agreement. Applikationen genererar därefter rapporter som guidar advokaterna i vilka delar av GDPR som är uppfyllda och vilka som behöver kompletteras. Insamling och klassificering av data var nödvändigt för att skapa Machine Learning (ML) modeller som utgör grunden till ett lyckat AI/ML projekt.

Resultat

DPA analysis in seconds

Träningen av AI:n, som kräver domänexpertis, är en viktig komponent i AI/ML projekt. En analys av en hel DPA tar AI några sekunder istället för flera timmar för en människa, vilket resulterar i flera timmars arbete som advokaterna kan lägga på andra uppdrag.

Sigtunahem

Boende med omtanke

Om kunden

Boende med omtanke genom engagerat värdskap.

SigtunaHem äger och förvaltar 4 800 lägenheter till deras 9 000 hyresgäster i Sigtuna kommun. SigtunaHem är ett serviceföretag som erbjuder attraktivt boende och deras verksamhet kännetecknas av långsiktighet och hållbarhet. 

BESÖK WEBBPLATS

LÖSNINGAR

WORDPRESS, GOOGLE ANALYTICS, GOOGLE TAG MANAGER, GOOGLE SEARCH CONSOLE, MOZ

BRANSCHER

FASTIGHETER, OFFENTLIG SEKTOR

TJÄNSTER

FÖRVALTNING, SUPPPORT, RESPONSIV WEBBDESIGN OCH UTVECKLING, WEBBANALYS, WEBBRÅD

Utmaning

En digital partner

SigtunaHem letade efter en stabil och agil digital partner som kunde hantera allt från design/koncept, digitala kampanjer, webbanalys/måluppfyllnad, support och förvaltning till tyngre tekniska lösningar baserade på integrationer med bakomliggande fastighetssystem (Fast2). 

Utförande och Resultat

SigtunaHem använder sig av Avantimes förvaltnings- och vidareutvecklingskoncept vilket innebär att Avantime förvaltar och utvecklar SigtunaHems plattformar där kunden möter SigtunaHem. Avantimes vältrimmade support- och helpdeskenhet hanterar mindre ärenden snabbt samtidigt som projekt- och vidareutveckling sker parallellt. Avantime har mycket kontakter med andra inblandade parter som leverantörer av bakomliggande verksamhetssystem, drift och andra intressenter. 

Språkservice

Vi bryter språkbarriärer

Om kunden

Vi bryter språkbarriärer.

Språkservice är ett av nordens största översättnings- och tolkförmedlingsföretag som förmedlar tusentals förfrågningar av tolkar och översättare till både offentlig och privat sektor varje dag.

Idag har Språkservice ett brett nätverk med över 3 500 aktiva tolkar och översättare som kan jobba på över 200 språk.

BESÖK WEBBPLATS
språkservice logo

LÖSNINGAR

GOOGLE ADS, LINKEDIN ADS, GOOGLE TAG MANAGER, GOOGLE ANALYTICS

BRANSCHER

ÖVERSÄTTNINGS- OCH TOLKFÖRMEDLINGSFÖRETAG

TJÄNSTER

WEBBANALYS, KONVERTERINGSOPTIMERING, DIGITAL MARKNADSFÖRING, SEO, UI, UX, DESIGN

Utmaning

Växa inom affärsområdet översättningar

Språkservice har en stark position inom tolkförmedling men behövde växa inom affärsområdet översättningar. Trots att översättningsverksamheten har funnits som en del i organisationen i många år har den en betydligt lägre omsättning än tolkverksamheten. Marknaden för översättningsverksamheten skiljer sig från tolkverksamheten ganska rejält. Översättningsmarknaden präglas av hög konkurrens med många aktörer där majoriteten av affärerna sker genom direktkontakt med beställaren medan tolkverksamheten enbart upphandlas genom offentliga upphandlingar och avtal. Språkservice vill nu stärka sin position på översättningsmarknaden mot privata aktörer, öka marknadsandelen och öka antalet affärer.

Lösningen

Genom smart och kostnadseffektiv digital annonsering via Google, en gedigen analys och mätning av webbplatsen kunde vi konvertera väldigt många nya affärer på kort tid. Mätningen gav oss också de insikter som krävdes för att optimera hemsidan utifrån bransch, specialistområde och kundbehov. Parallellt med detta gjorde vi även ett rejält SEO-arbete  så att Språkservice kunde ranka högre i det organiska söket på Google.

Språkservice kunde tidigt i samarbetet räkna hem investeringen och idag är det inte bara det snabbast växande affärsområdet utan även det mest lönsamma. De digitala kanalerna är utan tvekan de viktigaste försäljningskanalerna och tack vare mediets effektivitet och mätbarhet kan Språkservice enkelt räkna på lönsamheten i varje kampanjinsats.

Samarbetet har även utökats vidare och idag arbetar Avantimes konsulter med copy, LinkedIn-annonsering och en redesign av hemsidan samt deras native-appar (UX/UI-design).

Resultat

Språkservice har dubblerat antalet leads in från webben flera gånger sedan samarbetet inleddes.

“Vi är väldigt nöjda med Avantimes tjänster. Idag har vi stenkoll på siffrorna och ser ett stadigt ökande inflöde av nya leads. Inte bara i stor volym utan väldigt kvalificerade leads, vilket gör att vi får in nya bra och långsiktiga kunder“

Björn Touqan, Head of Sales Språkservice

Mer om översättningsbyrån Språkservice

analysera data

Xledger

Effektivitet och automatisering – 100% i molnet

Om kunden

Effektivitet och automatisering – 100% i molnet

Xledger erbjuder ett 100% webbaserat affärsystem. Alla kunder använder en och samma version av systemet. Detta innebär att betydligt mindre resurser behöver läggas på utveckling, införandeprojekt, uppgraderingar, löpande konsultation och support.

För kunderna innebär detta också att man alltid använder den senaste versionen av systemet, att systemet alltid är tillgängligt och att man aldrig behöver fundera på drift. Implementering av systemet går dessutom snabbt och smidigt.

Xledger kommer ursprungligen från Norge, men idag har man kontor även i till exempel Sverige, Finland, USA och UK.

BESÖK WEBBPLATS

LÖSNINGAR

GOOGLE ADS, LINKEDIN ADS, GOOGLE TAG MANAGER, GOOGLE ANALYTICS, FACEBOOK ADS

BRANSCHER

100% MOLNBASERAT AFFÄRSYSTEM

TJÄNSTER

WEBBANALYS, KONVERTERINGSOPTIMERING, DIGITAL MARKNADSFÖRING, CONTENTARBETE, SEO

Utmaning

Mer leads och mer kunder

Xledger har en stark position på marknaden för molnbaserade affärssystem. Utmaningen ligger i att föra ut varumärket på den svenska marknaden, öka antalet leads och få in fler kunder.

Lösningen

Avantime anlitades för att som digital marknadsföringspartner hjälpa Xledger Sverige att öka antalet leads. Samtidigt ville man öka kännedomen om affärssystemet på den svenska marknaden.

Genom smart och kostnadseffektiv digital annonsering via Google och Facebooks plattformar, en gedigen analys och mätning av webbplatsen kunde vi skapa många nya leads och affärer. 

Parallellt med detta har ett gediget SEO-arbete genomförts för att förbättra Xledgers ranking i det organiska söket på Google och Bing. Förutom traditionellt on-site, off-site och länkarbete har vi även arbetat med content skapande.

Resultat

Xledger har flerdubblat antalet leads sedan samarbetet inleddes. Nya affärer “landas” kontinuerligt och idag är det en större andel av marknadens aktörer som känner till Xledger.

”Avantime hjälper oss på Xledger med displayannonsering kombinerat med sökordsmarknadsföring samt sökordsoptimering, för att nyttja olika digitala kanalers möjligheter tillsammans. Vi är mycket nöjda med att nyttja displayannonseringens möjligheter tillsammans med Avantime!”

Josefine Wollert, Marketing Manager Xledger

Läs mer om att välja rätt affärsystem och Xledger