Do you have the guts to call one of our pathfinders?

+46 8-599 090 20 /  info@avantime.se

Utbildning Strategi för Sociala Medier

Utbildningen riktar sig till dig som arbetar med sociala medier och syftar till att lägga grund för strategi, mål och uppföljning. Agendan innehåller också trendspaning och inspiration som syftar till att utveckla och optimera din sociala kommunikationen ytterligare.


Vi eftersträvar workshop-känsla med övningar och demonstrationer, därav är antalet platser begränsat till sex personer. Kurserna hålls i Avantimes lokaler i centrala Stockholm, Mäster Samuelsgatan 21. Kursdatum presenteras löpande på denna sida.
Lunch, kaffe & frukt ingår i kursavgiften 3 495 kr exklusive moms.
Vid specifika behov arrangerar vi gärna anpassade kurser, välkommen med din förfrågan!

AGENDA (kl 9.30-16.00)
Strategi & mål för sociala medier
-Hur integrera sociala medier med övergripande verksamhet, strategi och affärsplan?
-Hur mäta effekt och med vilka KPI:er?

Kampanjer och annonsering i sociala medier
-Introduktion till Facebook Business Manager
-Hur optimera annonsering?
-Hur används Facebookspixeln?
-Skillnader i uppföljning via Facebook Analytics och Google Analytics?
-Introduktion till annonsering i Google AdWords

Grundläggande marknadsjuridik
-Viktigt att tänka på angående rättigheter
-GDPR ersätter PUL, vad innebär det?

Trendspaning
-Genomgång av det digitala & sociala landskapet
-Spaning Facebook, Twitter, Instagram & LinkedIn
-Så förändras Facebooks algoritm

Att skriva för sociala medier
-Sociala mediers logik
-Tonalitet i sociala medier
-Checklista för inlägg

Bild & video. Skapa kostnadseffektivt innehåll med hjälp av mobilen
-Genomgång av sajter för kvalitativa, royalty-fria bilder
-Hands-on-utb av redigering direkt i mobilen (Snapseed)
-Hands-on-utb av två av de enklaste och mest användarvänliga apparna för slideshows och andra roliga features som sticker ut i flödet (Boomerang & Flipagram)