Skip links

Allt fler företag säljer sina produkter via flera försäljningskanaler. Internet har mognat och det blir vanligare att betalprocesserna och betalningsflödena flyttas över till Internet och e-handel. I många fall ger det ett väsentligt förbättrat kassaflöde. Idag finns bra betallösningar som gör det lätt att ta betalt på Internet.

Ökade krav

Kunderna kräver att kunna betala med det betalsätt som passar dem bäst och när det passar dem. E-handel ska vara enkelt, om man inte kan erbjuda rätt betalningsmöjligheter går kunden till konkurrenten. Den säljande organisationen har behov att få betalt snabbt, säkert och med så få manuella steg som möjligt. Detta ställer stora krav på betallösningen.

Stöd för alla stora aktörer

Avantimes betallösningar uppfyller bankernas krav på säkerhet. Genom att använda Avantimes betalningslösningar kan ni hantera alla de stora konto/kreditkorten som Mastercard, Visa, Diners Club International och American Express och samtidigt hantera betalningar genom era konsumenters Internetbanker, så kallade direktbetalningar från Handelsbanken, Nordea och SEB.

Integrerad e-handel med EPiServer

Avantime har utvecklat integrationslösningar mellan EPiServer och Sveriges ledande betalningssystem, till exempel DebiTech. Betalningssystem och betallösningar är tillgängliga dygnet runt, året om och administreras direkt från EPiServer. Inget underhåll av betallösningarna behövs.

Enkel administration

Stora delar av betalningssystemet administreras direkt från EPiServer. Övriga funktioner administreras via betalsystemets administrationsgränssnitt. Man kan till exempel:

  • Administrera alla säkerhetsfunktioner
  • Göra dagliga avstämningar och rapporter
  • Utforma återrapportering
  • Spåra transaktioner
  • Utföra återbetalningar

För många e-handlare är det endast 1-2 procent av besökarna som faktiskt köper något.

Vi hjälper e-handlare att öka avslutningsfrekvensen

Det finns många olika delar av en e-butik som påverkar om en besökare handlar eller inte. Vid ett sammarbete med oss är målet att först identifiera vilka delar som behöver optimeras och att sedan se till så att dessa delar konstant förbättras vilket leder till en högre försäljningsgrad för er som kund.

 

Inlägget finns också på: Engelska

Leave a comment

Name

Website

Comment