Enlight

Behöver du ha full koll på dina resultat och KPI:er? Vårt Enlight-erbjudande förser dig med processer, resurser och verktyg för att mäta ALLT som ligger i din funnel. Våra digitala experter inom Google Analytics, Matomo och flertal Marketing Automationverktyg kommer lysa upp all fakta bakom all trafik.

Om vårt erbjudande Enlight

Vårt erbjudande Enlight handlar kort och gott om att erbjuda en helhetslösning kring digital marknadsföring och uppföljning via webbanalys. Vi på Avantime har stor expertis inom flera olika marknadsföringskanaler och analysverktyg.

Vad gör vi?

Vi sätter standarden för hur en 100% korrekt mätning bör vara. Vi arbetar med Matomo och Google Analytics. Våra seniora konsulter är flitigt anlitade som utbildare och mentorer i alla frågor som rör trafikanalys.

Hur gör vi det?

Samarbetet inleds oftast med en så kallad ”audit” av den nuvarande installationen. Rekommenderade åtgärder presenteras och därefter kan ett löpande samarbete inledas där vi månadsvis redovisar de förbättrade resultaten.

Vem har mest nytta av det?

Alla företag som har Matomo eller Google Analytics om primärt mätverktyg.

Fördelarna med vårt erbjudande Enlight

Få hjälp att skapa marknadsföringskampanjer

Nå ut till tilltänkt målgrupp på ett kostnadseffektivt sätt

Korrekt uppsatt mätning för webbanalys

Uppföljning och insikter kring datan

Digital marknadsföring

Digital marknadsföring är en mycket effektiv marknadsföringsmetod, men det kan vara utmanande till en början. Det finns många frågor att ta hänsyn till, som vilka kanaler som ska väljas, hur stor budgeten ska vara och hur landningssidor ska utformas för att maximera konverteringar. Men oroa dig inte, vi hjälper dig oavsett i vilken fas du befinner dig! Vi erbjuder strategisk och taktisk digital marknadsföring med fokus på kanaler som sökmotorer, sociala medier, e-post/sms och webbplatser/appar. 

En av de största fördelarna med digital marknadsföring är att det är möjligt att nå en specifik målgrupp på ett kostnadseffektivt och mätbart sätt. Genom att rikta in sig på en målgrupp med hjälp av olika digitala kanaler, kan man undvika att slösa tid och pengar på marknadsföring som inte når fram till rätt personer. 

Avantime har erfarna experter som hjälper vår kunder med en mix av till exempel displayannonsering, sökmotormarknadsföring (köpt och organiskt), sociala medier och marketing automation.

Uppföljning via webbanalys

Digital marknadsföring går att mäta och följa upp genom att använda analysverktyg som Google Analytics eller Matomo Analytics. Med hjälp av dessa verktyg kan man utvärdera hur det går för en kampanj och göra eventuella justeringar. Vi på avantime ser till att mätningen är uppsatt på ett korrekt sätt.

Vi har ett ”holistiskt” angreppssätt på webbanalys. Vi ser alla trafikdrivande aktiviteter som viktiga. Vi analyserar direct, organic/paid search/social, email etc. Det är den totala försäljningen som är viktigast. Vi vill tex inte att SEM ”parasiterar” på bekostnad av SEO. Vi är ”snåla” i den bemärkelsen att vi vill få ut absolut mest av varje krona i annonseringsbudgeten.

Webbanalys kan vara en utmaning. Det är inte helt enkelt att veta vad som bör mätas och hur datan ska tolkas. Det kan också vara svårt att identifiera vilka siffror som är relevanta och hur man ska skapa rätt rapporter samt visualisera statistiken.

Avantime arbetar med kontinuerliga webbanalysmöten tillsammans med våra kunder, vi kallar dessa för webbråd. Det är när vi arbetar tillsammans som viktiga insikter/åtgärder kan identifieras. Här är ni med verksamhetskunskap och vi med analys/benchmarking erfarenhet

Kontakta oss så kan vi påbörja ett samarbete

Vill du att vi kontaktar dig?

Fyll i formuläret och berätta vad du vill veta mer om, så hör vi av oss snart vi kan och berättar hur vi kan hjälpa dig.



    Vi berättar gärna mer!

    Erik Nettelbrandt

    Head of Performance

    erik.nettelbrandt@avantime.se +46 734 031 121