Nyheter & Tankar

iPhone och Android ger affärsnytta åt DnB NOR

09 november 2010 -


Med den senaste tekniken gör Avantime bostadssökandet engagerande och lekande lätt samtidigt som det skapas konkret affärsnytta och tydliga konkurrensfördelar för DnB NOR Eiendom. Förutom konceptutveckling och framtagande av appar, står Avantime Marketing för digital marknadsföring av det nya konceptet för att leta bostäder.

Google AdWords och Facebook-annonsering

Avantime Marketing tar med hjälp av annonsering på Google, YouTube och i innehållsnätverk ett helhetsgrepp om internetmarknadsföringen för det nya konceptet.

Uppdraget inkluderar framtagande av nyckelordsstrategi, struktur och copy av all annonsering samt upplägg för videoannonser som används i innehållsnätverk och på YouTube. För Facebook-annonsering har Avantime tagit fram skräddarsydd marknadsföring som riktar sig direkt mot rätt målgrupper och garanterar maximal genomslagskraft mot norska användare.

Augmented reality till iPhone och Android

För att skapa en unik användarupplevelse och kundnytta utnyttjar Avantime spjutspetsteknik för augmented reality direkt på mobilen. Istället för att enbart hitta bostäder med mobilens kartfunktionalitet kan användaren beskåda omgivningen och ikringliggande bostadsobjekt med ”mobiltelefonen som ögon”.

MER INFORMATION
Erik Klusell, Avantime Group AB, erik.klusell@avantime.se, +46 8 59 90 90 22


Kommentera