Avantime ställer ut på Sales & Marketing Expo 22-23 februari
Den 22 – 23 februari 2023 arrangeras Sveriges största mötesplats för sälj- och marknadsföringsstrategier på Kistamässan. Avantime ställer ut med temat "Digital kundresa- sju steg till fler affärer". Avantime kommer ha en utställarplats för att ta emot mässans besökare och även delta med en talartid på Sälj och marknadsscenen.
Den 22 – 23 februari 2023 arrangeras Sveriges största mötesplats för sälj- och marknadsföringsstrategier på Kistamässan. Avantime ställer ut med temat "Digital kundresa- sju steg till fler affärer". Avantime kommer ha en utställarplats för att ta emot mässans besökare och även delta med en talartid på Sälj och marknadsscenen.
Försäljningen är den mest centrala bolagsfrågan. Utan försäljning så upphör bolagets existensgrund och därför behöver all verksamhet stödja denna process. Allt från produktspecialisternas kunskap, vår förmåga att rekrytera rätt individer, våra IT investeringar till hur vi marknadsför och stärker vårt varumärke behöver synkroniseras. Vi på Avantime ser fortfarande stora företag och varumärken som inte lyckas få ihop detta på ett effektivt sätt. Vi talar ofta om ”trasiga kundresor” eller ”dåliga digitala upplevelser”. Dagen till ära tar vi därför på oss läkarrockarna och tillsammans med våra potentiella kunder gör vi en hälsocheck i sju steg på den digitala kundresan.
Vi ser webben som ett centralt skyltfönster för erbjudandet. Webben bör vara bolagens främsta säljare som arbetar 24/7/365 och som talar alla språk. Dessutom kan den ge oss information om vilka av våra tjänster som är mest eftertraktade och på vilken marknad över tid. Därmed blir företagets resultat starkt kopplat till hur vi hanterar denna tjänst. Tiden där vi låter marknadsavdelningen sköta detta arbete på egen hand har passerat bäst före datum. De bolag som vill vara framgångsrika måste helt enkelt höja sin standard.
- En vanlig uppfattning är att det behövs stora investeringar innan man får detta på plats, men så är oftast inte fallet. Det finns idag ett flertal små nischprodukter som med rätt konfiguration kan bli viktiga komponenter i ett digitalt ekosystem som stödjer försäljningen på ett effektivt sätt. Den större utmaningen är snarare då att våga förändra sitt arbetssätt- säger Thomas Lindvall VD på Avantime.
Thomas har en bred erfarenhet i flertal ledningsgrupper med en roll inom bland annat marknad, försäljning och IT. Som VD och digital strateg på Avantime hjälper han företag att utveckla sina processer och nyttja webben som central kanal för sin försäljning. Som talare delar han med sig av sju steg som bör vara standarden för hur ett modernt företag driver sin affär med hjälp av digitala hjälpmedel.
I Avantimes monter erbjuds besökarna att göra en egen hälsocheck av sin web enligt dessa sju steg tillsammans med våra UX specialister.
- För ändamålet så har vi tagit fram en förenklad övergripande modell för att kunna göra en sådan kartläggning på 15 minuter. Det blir såklart ingen detaljerad analys men ger ändå en fingervisning över de eventuella problemområden och flaskhalsar som finns för att stödja en effektiv försäljning. - Säger Julia Nilsson UX designer från Avantimes Luleå kontor.
Besök oss gärna på plats. Du hittar oss i monterplats G:12.