Avantime tar fram ny varumärkesplattform åt SMÅA, lanserades med reklamfilm i TV4
Under hösten 2022 rullade SMÅAs nya kommunikationskoncept “Tillsammans gör vi SMÅA stora” ut för första gången genom en reklamfilmskampanj i TV4. Även en utomhuskampanj på digitala skärmar runtom i landet, en placering i SVD och olika branschtidningar samt aktiveringar på digitala och sociala medier var med i mediemixen.
Under hösten 2022 rullade SMÅAs nya kommunikationskoncept “Tillsammans gör vi SMÅA stora” ut för första gången genom en reklamfilmskampanj i TV4. Även en utomhuskampanj på digitala skärmar runtom i landet, en placering i SVD och olika branschtidningar samt aktiveringar på digitala och sociala medier var med i mediemixen.
Konceptet lyfter fler sidor av SMÅA
Förutom att försäkra företagare och dess närstående genom en a-kassa lyfter SMÅA flera viktiga frågor även på politisk nivå. Målet är att skapa ett bättre trygghetssystem för företagare. Bland annat har SMÅA flera dialoger igång för att förbättra och förenkla regelverket vid ansökningar om ersättning. Plattformen syftar till att lyfta styrkan i kollektivet som SMÅA erbjuder. Kärnbudskapet är att när flera småföretagare går ihop så blir de tillsammans en stark röst som kan påverka mer.
-Företagare är en grupp individer som oftast vill reda sig själva, men det är just denna drivkraft som gör gruppen så sårbar. Ensam är inte alltid stark och är det något som det vanskliga konjunkturläget visar just nu så är det att även de driftigaste behöver hjälp. Att vara försäkrad i en a-kassa är den absolut billigaste försäkringen man kan ha som företagare. Att dessutom vara med i en a-kassa som använder resurserna till att förbättra regelverket är ytterligare en anledning för företagare att välja just SMÅA. Det är just detta vi vill lyfta fram i SMÅAS nya varumärkesplattform. Säger Jonas Touqan, Creative Director på Avantime
Ökat medlemsinflöde sedan lanseringen av varumärkesplattformen.
Det nya konceptet har visat sig vara en stor framgångsfaktor, mätningarna visar ett stort inflöde av nya medlemmar sedan lanseringen i november. Det som sticker ut är framförallt att nästan 5 gånger så många byter från sin befintliga a-kassa till SMÅA. Förutom detta har urträdet minskat markant och antalet nya medlemmar har ökat med över en fjärdedel.
Syns fortfarande i rutan
Under 2023 kommer SMÅA fortsätta investera i varumärkesarbetet och under februari och mars rullade filmen återigen i TV4. Du kan läsa mer om vårt arbete med SMÅA HÄR eller kolla direkt på filmerna här: >>>60 sekunder<<< - >>>20 sekunder<<<<
Arbetsgrupp
Jonas Touqan, Copywriter/Creative Director
Rikard Lindberg, Art Director
Philip Åkerbäck, Digital marketing specialist
Erik Nettelbrandt, Analytics specialist