Skip links

Digital Marknadsföring

Team Performance

Vad är Digital marknadsföring?

Digital marknadsföring är väldigt effektivt, men det kan vara svårt att komma igång. Vilka kanaler ska man välja? Hur stor ska budgeten vara? Och var ska  man egentligen skicka alla besökare? Framför allt, vilken marknadsföringsmetod kan man använda sig av? Oroa dig inte, vi hjälper dig! Vi arbetar till exempel med displayannonsering/bannerannonsering, sökmotormarknadsföring, sökmotoroptimering, sociala medier, marketing automation,  och e-postmarknadsföring. Vi levererar din digitala marknadsföring både strategiskt och taktiskt. Er framgång är vårt mål och oavsett vad ni behöver hjälp med så finns vi vid er sida. Team Performance ansvarar för att alla färdiga lösningar som lämnar Avantime mäts, utvärderas och följs upp. Att ha koll på Sociala Medier och algoritmer är något som vi är vana att hjälpa våra kunder med för att få en stark varumärkeskännedom. Vi ser även till så att alla webbplatser som levereras är sökmotoroptimerade enligt dagens standard och att relevant mätning finns på plats. Kontakta oss för en fri konsultation!

Kontakta oss

Våra tjänster inom Digital marknadsföring

SEM

SEM står för Search Engine Marketing och översätts till sökmotormarknadsföring som innefattar det som rör marknadsföring i sökmotorer. Vi hjälper till med stöd kring annonsering i form av att sätta en budget, välja och köpa relevanta sökord, samt att optimera och följa upp kampanjen.

Läs mer om SEM

SEO

SEO står för Search Engine Optimization och översätts till sökmotoroptimering. SEO går ut på att genom olika metoder och verktyg optimera en webbplats i syfte att synas högre upp i sökmotorernas sökresultat och på så sätt få in mer trafik till din webbplats. Avantime arbetar med att förbättra sökmotorsynligheten och placeringarna i samtliga sökmotorer.
Läs mer om SEO

SMM

SMM står för Social Media Marketing och refererar till användningen av sociala medier för att marknadsföra och sälja produkter eller tjänster. Vi ser att sociala medier konstant är en uppåtgående trend, och brukar säga att om man inte syns betyder det att man inte finns. Vi hjälper till att annonsera på sociala plattformar som LinkedIn, Instagram och Facebook.
Läs mer om SMM

Marketing Automation

Marketing Automation handlar om att automatisera rätt budskap till rätt person vid rätt tillfälle. Med hjälp av verktyget kan du öka kännedomen av ditt varumärke, sälja fler produkter och öka lojaliteten gentemot dina kunder genom att rikta budskap och innehåll baserat på personers beteende, preferenser och köphistorik.

Läs mer om Marketing Automation

Webbråd

När vi pratar om webbråd på Avantime menar vi strukturerade, kontinuerliga webbanalysmöten där nyckelpersoner inom en organisation träffas och går igenom webbstatistik, digitala kampanjer och andra informationskällor med målet att attrahera rätt besökare, målgrupper och förbättra webbplatsen.

Läs mer om Webbråd

Google Analytics

Google Analytics är ett fantastiskt webbstatistikverktyg som rymmer en mängd
funktioner. Du kan använda verktyget till att mäta vad dina besökare gör på hemsidan, exempelvis hur länge de stannar på hemsidan och vad de klickar på. Ni kan även mäta vart era besökare kommer ifrån, vilket ni sedan kan nyttja när ni gör annonsering.

Läs mer om Google Analytics

Webbanalys

Webbanalys handlar i grund och botten om att analysera och förstå trafiken till en webbplats med målet att locka rätt besökare. I kontinuerliga webbanalysmöten undersöker vi våra uppdragsgivares webbstatistik, digitala kampanjer och andra informationskällor med målet att attrahera rätt besökare.

Läs mer om Webbanalys

Visualisering

För att förstå och förenkla webbanalysarbetet så använder vi oss av ett flertal verktyg. I många fall handlar det om att kunna rapportera och visualisera data på ett effektivt sätt. Det kan vara allt ifrån att undersöka hur många som besöker er webbplats, vad de klickar på och även vilket land de kommer ifrån som kanske kan leda till att ni kan utöka er befintliga marknad.

Läs mer om Visualisering

Displayannonsering

Displayannonsering, även kallat bannerannonsering, är klickbara annonser som är placerade intill huvudämnet på en webbplats eller app. När vi använder oss av denna typ av annonsering så kan det vara för att stärka varumärkeskännedomen eller om man vill marknadsföra en specifik kampanj.

Läs mer om Displayannonsering

Team Performance

Fördelar med digital marknadsföring

Den största fördelen med digital marknadsföring är att en specificerad målgrupp kan nås på ett kostnadseffektivt och mätbart sätt. En annan fördel är att det är enkelt att följa och mäta sina kampanjer. När tid och pengar investeras i en reklamkampanj är det viktigt att veta att kampanjen fungerar. Digital marknadsföring gör det enkelt att undersöka sina kampanjer, och möjliggör att förändra kampanjen för att generera bättre resultat. Övriga fördelar är att digital marknadsföring ökar försäljningen online samt varumärkeslojaliteten.

Vill du veta mer om Digital Marknadsföring?

KONTAKTA OSS

Erik Nettelbrandt

HEAD OF PERFORMANCE

erik.nettelbrandt@avantime.se

Philip Åkerbäck

DIGITAL MARKETER

philip.akerback@avantime.se