Skip links

Digital Mediebyrå

Digital Mediebyrå

Din digitala mediebyrå

Digital marknadsföring är väldigt effektivt, men det kan vara svårt att komma igång. Vilka kanaler ska man välja? Hur stor ska budgeten vara? Och var ska  man egentligen skicka alla besökare? Framför allt, vilken marknadsföringsmetod kan man använda sig av? Oroa dig inte, vi hjälper dig!

Avantimes experter inom digital marknadsföring arbetar dagligen till exempel med displayannonsering/bannerannonsering, sökmotormarknadsföring, sökmotoroptimering, sociala medier, marketing automation och e-postmarknadsföring. Vi levererar din digitala marknadsföring både strategiskt och taktiskt. Er framgång är vårt mål och oavsett vad ni behöver hjälp med så finns vi vid er sida.

Team Performance ansvarar för att alla färdiga lösningar som lämnar Avantime mäts, utvärderas och följs upp. Att ha koll på Sociala Medier och algoritmer är något som vi är vana att hjälpa våra kunder med för att få en stark varumärkeskännedom. Vi ser även till så att alla webbplatser som levereras är sökmotoroptimerade enligt dagens standard och att relevant mätning finns på plats. Kontakta oss för en fri konsultation!

Det här ska du tänka på vid marketing automation

Varför ska man anlita en digital mediebyrå?

För att skapa framgång i ett företag så är marknadsföring och reklam A och O. Många har varken tid eller kunskaper att sköta om detta på egen hand, åtminstone på ett effektivt och bra sätt. Därför kan man anlita en digital mediebyrå för att sköta dessa uppgifter åt en. Som regel lönar sig detta i längden även om det blir en utgift.

Lönsamt i längden

Att anlita en digital mediabyrå blir givetvis en extra utgift för företaget men oftast är det en väldigt bra investering. Med en bra marknadsföring är chansen stor att man ökar sina intäkter och med rätt kompetens och kunskaper kan man nå ut till målgruppen på ett mer effektivt sätt. I bästa fall tillkommer dessutom ännu fler kunder. Och vem vill inte öka sin försäljning och intäkter?

När du väljer en digital mediebyrå så se också till att du väljer en byrå som kan mäta och följa upp alla kampanjer, en byrå som förstår vad konverteringsoptimering, effektiva landningssidor och pricksäkra kanalval innebär.

Vi som digital mediebyrå hjälper ofta till med

  • Mediestrategier
  • Media/kanalplaner
  • Utveckling/anpassning av webbplatser
  • Reklam off line
  • Sökmotoroptimering (organiskt, SEO)
  • Sociala Medier (organiskt)
  • YouTube-annonsering
  • Displayannonsering
  • SEM (Google + Bing)/SMM (Facebook, Instagram, LinkedIn mfl)

Viktig tid kan läggas på annat

En annan viktig sak att ha i åtanke när man anlitar en digital mediabyrå är att du som företagare kan släppa ett ganska stort och omfattande moment och istället lägga tiden på det du är bra på, att driva ditt företag.

Vi på Avantime är flexibla och anpassar oss efter era behov och förutsättningar. Vi  kan göra ”allt” eller bidra mer som experter/bollplank i olika frågor. Vi kan fungera som avlastning och göra mycket arbete eller som spetskonsulter.

Avantime jobbar med långsiktiga strategier

En bra digital mediabyrå jobbar som regel långsiktigt, vilket gör att det finns en plan idag men också för framtiden. För att lyckas med digital marknadsföring är det viktigt att ha koll på det senaste, vilket en professionell mediabyrå har.

Det som fungerade idag kommer inte nödvändigtvis fungera imorgon och det gäller alltså att man hänger med och anpassar sig hela tiden, både vad gäller sökmotoroptimering, reklamkampanjer och allt annat som hör till.

En av de saker som utmärker leveranser från Avantime är att vi aldrig gissar. Vi vet. Vi mäter och analyserar alla kampanjer ned till minsta detalj. Allt för att du ska få ut så mycket som möjligt av er budget.

Våra tjänster inom Digital marknadsföring

SEM

SEM står för Search Engine Marketing och översätts till sökmotormarknadsföring som innefattar det som rör marknadsföring i sökmotorer. Vi hjälper till med stöd kring annonsering i form av att sätta en budget, välja och köpa relevanta sökord, samt att optimera och följa upp kampanjen.

Läs mer om SEM

SEO

SEO står för Search Engine Optimization och översätts till sökmotoroptimering. SEO går ut på att genom olika metoder och verktyg optimera en webbplats i syfte att synas högre upp i sökmotorernas sökresultat och på så sätt få in mer trafik till din webbplats. Avantime arbetar med att förbättra sökmotorsynligheten och placeringarna i samtliga sökmotorer.
Läs mer om SEO

SMM

SMM står för Social Media Marketing och refererar till användningen av sociala medier för att marknadsföra och sälja produkter eller tjänster. Vi ser att sociala medier konstant är en uppåtgående trend, och brukar säga att om man inte syns betyder det att man inte finns. Vi hjälper till att annonsera på sociala plattformar som LinkedIn, Instagram och Facebook.
Läs mer om SMM

Marketing Automation

Marketing Automation handlar om att automatisera rätt budskap till rätt person vid rätt tillfälle. Med hjälp av verktyget kan du öka kännedomen av ditt varumärke, sälja fler produkter och öka lojaliteten gentemot dina kunder genom att rikta budskap och innehåll baserat på personers beteende, preferenser och köphistorik.

Läs mer om Marketing Automation

Webbråd

När vi pratar om webbråd på Avantime menar vi strukturerade, kontinuerliga webbanalysmöten där nyckelpersoner inom en organisation träffas och går igenom webbstatistik, digitala kampanjer och andra informationskällor med målet att attrahera rätt besökare, målgrupper och förbättra webbplatsen.

Läs mer om Webbråd

Google Analytics

Google Analytics är ett fantastiskt webbstatistikverktyg som rymmer en mängd
funktioner. Du kan använda verktyget till att mäta vad dina besökare gör på hemsidan, exempelvis hur länge de stannar på hemsidan och vad de klickar på. Ni kan även mäta vart era besökare kommer ifrån, vilket ni sedan kan nyttja när ni gör annonsering.

Läs mer om Google Analytics

Webbanalys

Webbanalys handlar i grund och botten om att analysera och förstå trafiken till en webbplats med målet att locka rätt besökare. I kontinuerliga webbanalysmöten undersöker vi våra uppdragsgivares webbstatistik, digitala kampanjer och andra informationskällor med målet att attrahera rätt besökare.

Läs mer om Webbanalys

Visualisering

För att förstå och förenkla webbanalysarbetet så använder vi oss av ett flertal verktyg. I många fall handlar det om att kunna rapportera och visualisera data på ett effektivt sätt. Det kan vara allt ifrån att undersöka hur många som besöker er webbplats, vad de klickar på och även vilket land de kommer ifrån som kanske kan leda till att ni kan utöka er befintliga marknad.

Läs mer om Visualisering

Displayannonsering

Displayannonsering, även kallat bannerannonsering, är klickbara annonser som är placerade intill huvudämnet på en webbplats eller app. När vi använder oss av denna typ av annonsering så kan det vara för att stärka varumärkeskännedomen eller om man vill marknadsföra en specifik kampanj.

Läs mer om Displayannonsering

Digital Mediebyrå

Fördelar med digital marknadsföring

Den största fördelen med digital marknadsföring är att en specificerad målgrupp kan nås på ett kostnadseffektivt och mätbart sätt. En annan fördel är att det är enkelt att följa och mäta sina kampanjer.

När tid, pengar och resurser investeras i en digital marknadsföringskampanj är det viktigt att veta att kampanjen fungerar. Digital marknadsföring gör det enkelt att utvärdera sina kampanjer och möjliggör att förändra kampanjen löpande för att ytterligare förbättra resultat. Övriga fördelar är att digital marknadsföring ökar försäljningen online samt att varumärkeslojaliteten stärks.

Vill du veta mer om Digital Marknadsföring?

KONTAKTA OSS

Erik Nettelbrandt

HEAD OF PERFORMANCE

erik.nettelbrandt@avantime.se
+46 73 403 11 21

Philip Åkerbäck

DIGITAL MARKETER

philip.akerback@avantime.se
+46 72 285 28 36