Effektivare underhåll och drift genom moderna standardverktyg och beprövade processer. Ökat intresse för era tjänster och produkter. Ökad Brand Awareness. Ökad konvertering. Ökad lojalitet. Vill du veta mer? Boka en kostnadsfri presentation! Genom Avantimes modell ”6 dimensioner för en god webbnärvaro” kartlägger vi gapet mellan nuläge och ett önskat läge. Tillsammans med er går våra specialister igenom följande områden och identifierar nya affärsmöjligheter inom respektive sektor: Företagets förmåga att erbjuda sin tjänst/produkt i en tidigare eller parallell fas i kundens köpcykel. Nyckelfaktorn för att identifiera nya affärsmöjligheter är en god förståelse för slutkundens kundresa från ej ett ännu inte upptäckt behov fram till eftermarknad. Förmågan att driva rätt och relevant trafik till kundens digitala kanaler. Syns vi i rätt sammanhang, driver vi relevant trafik och hur kan vi öka denna? Detta är relevanta frågeställningar inom detta område. Avantime hjälper kunder inom tex seo, smm, sem och marketing automation. Här pratar vi ”stickiness” i mottagandet av kunden. Det finns endast en chans att göra ett bra första intryck. Tar vi emot kunden rätt, har vi byggt rätt flöden för respektive målgrupp? Webbanalys, mål/nyckeltal och visualisering/rapportering är grundstenar i arbetet. Förmågan att konvertera en besökare till ett förutbestämt resultat vilket kan vara allt från att följa företaget i sociala media, registreringar av olika slag som i förlängningen leder till konkreta köp. I vilken grad är dagens webbnärvaro linjerat med offline-arbetet? Hur övervakas trafiken och vilka lärdomar drar vi från våra kunders besök på våra digitala ekosystem? Hur hanterar vi “continuous delivery” och ständig utveckling av vår plattform? Har vi säkerställt att vi har rätt teknisk infrastruktur och verktyg för att driva vår affär? Hur använder vi tekniken som accelerator för vår verksamhet? Avantime har expertis inom samtliga områden och driver flertal av sina uppdrag inom Digital Sales B2C från ett Business Case stadie till en färdig lösning med tillhörande support och underhåll. DIGITAL SALES B2C
DIGITAL SALES B2C
Engagera dina besökare och konvertera dem till lojala kunder
Hur går vi tillväga?
01. Innovation
02. Trafik
03. Retention
04. Konvertering
05. Drift & support
06. Verktyg
Hur skapar vi en digital närvaro i världsklass som engagerar era nuvarande kunder och nya besökare att köpa era produkter/tjänster? Avantime specialiserar sig på digital kommunikation och försäljning för B2C företag verksamma utanför detaljhandeln. Det kan röra allt från traditionella FMCG bolag som behöver sticka ut med sitt budskap i den hårda konkurrensen eller företag som säljer produkter/tjänster av mer sällanköps-karaktär som fastigheter, bilar, medlemskaps- eller eltjänster. Digital Sales B2C syftar till att engagera nya potentiella målgrupper samt erbjuda digitala tjänster som ökar försäljningen av produkter/tjänster och bygger lojalitet till ert varumärke. Fördelarna med en insats i Digital Sales B2C leder till följande: