Ökar attraktionskraften som arbetsgivare. Generation Z, som är uppvuxna efter millennieskiftet i en värld full av uppkopplade enheter och digitala tjänster, kommer ställa helt nya krav på våra arbetsplatser. Förbättra kommunikationen internt och externt. I praktiken måste alla resurser ha tillgång till samma miljöer, oaktat om det är kommunikationsytor eller dokumentlagring. Idag är det mer regel än undantag att man arbetar i tvärfunktionella team som sträcker sig över både organisatoriska och geografiska gränser. Effektivare och mer engagerade arbetssätt där man sätter användarupplevelsen i första rummet och inte låter sig begränsas av systembegränsningar. Säkerställande av efterlevnad avseende policys och regelverk. I en digital arbetsmiljö måste även informations- och datasäkerhet upprätthållas och efterlevas. Bygger kunskapsdatabaser som säkerställer att kompetensen finns kvar inom organisationen. Vill du veta mer? Boka en kostnadsfri presentation! I grund och botten handlar det som att effektivisera analoga och digitala processer genom att antingen automatisera det som går att automatisera, eller göra det enklare och roligare för medarbetarna att vara produktiva. För att nå hit arbetar vi efter en beprövad metodik: Förstudie där vi genom workshops, observationer, arbetsplatsbesök och undersökningar kartlägger organisationens nuläge utifrån flera roller och perspektiv, samt tar in krav och önskemål på önskat framtida läge. Analyserar data, sammanställer slutsatser och presenterar vår rekommendation på lösning. Antingen en standardprodukt, en skräddarsydd lösning för just det aktuella caset, eller inte sällan en kombination av de båda där vi drar fördel av smarta integrationer för att maximera nyttan med båda vägvalen. Leverans i form av utveckling och/eller konfiguration, design, projektledning och testning. Parallellt med hela processen löper förändringsledning som tar sin utgångspunkt i Prosci’s ADKAR-modell för att nå maximal ROI. Om inte människorna i organisationen förstår hur den nya tekniken ska användas, varför den behövs och när man ska använda vad…då har man inte uppnått speciellt mycket. Den digitala arbetsplatsen kretsar trots allt kring just människorna! DIGITAL WORKPLACE
DIGITAL WORKPLACE
Vi skapar framtidens digitala arbetsplats
Hur går vi tillväga?
01. Förstudie
02. Analys
03. Leverans
Aldrig någonsin har den digitala arbetsplatsen varit lika tydlig i strålkastarljuset som den är nu. De organisationer som blir bäst på att kunna fortsätta producera och utveckla sina varor och tjänster oberoende av vart medarbetarna befinner sig kommer ha bäst förutsättningar att slå konkurrenterna. Den globala pandemin Covid-19 medförde stora förändringar på vår arbetssituation. I takt med att arbetsplats efter arbetsplats stängde ner tvingades vi hitta nya sätt att samarbeta, kommunicera, producera och leverera. För vissa organisationer var detta redan vardagsmat, för andra en enorm utmaning. En investering i den digitala arbetsplatsen ger din organisation flera konkurrensfördelar: