Google Ads Byrå
Avantimes är en ledande Google Ads byrå. Våra konsulter är baserade i Stockholm. Vi hjälper företag växa med rätt Google-annonsering…
Display Ads, även kallat bannerannonsering eller displayannonsering, är klickbara annonser som är placerade intill huvudämnet på en webbplats eller app. Det brukar oftast vara med en liten text som är kopplad till en bild, logotyp videoklipp eller animering som marknadsför en produkt eller tjänst.
Avantimes konsulter har lång erfarenhet av framgångsrikt arbete med Display Ads. Vi hjälper gärna till att skapa er Display Ads- strategi, ta fram mål för er annonsering och skapa annonsmaterial, samt följa upp annonseringen för ditt företag.
Er framgång är vårt mål och oavsett vad ni behöver hjälp med så finns vi vid er sida.
Kontakta oss för en fri konsultation!
I samråd med Avantimes konsulter inom Display Ads tar vi gemensamt fram strategi, mål och nyckeltal samt budget för din bannerannonsering. Därefter vidtar arbetet med att skapa upp annonserna. Vanliga plattformar är exempelvis direkt på plattformar som Programmatic (svenska och utländska stora Mediehus), Google, Facebook, Instagram, LinkedIn och YouTube och/eller dessa plattformars så kallade nätverk.
Beroende på plattform kan man göra olika urval av hur, vart och till vem man vill annonsera. Det går att ställa in så att det kostar varje gång en person klickar på din annons (CPC) eller alternativt per antal visningar (CPM). Beroende på hur stor budget du har så kommer det att styra hur mycket du kommer att synas på annonseringsutrymmet.
För att skapa en effektiv displayannonsering så kan du även arbeta med något som kallas för remarketing – det innebär att du återannonserar mot personer som exempelvis har varit inne på din hemsida tidigare. Du kan även välja att annonsera mot specifika ämnen, länder, demografi eller din utvalda målgrupp. Det vi brukar rekommendera är att kombinera displayannonsering med annan typ av annonsering, exempelvis sökordsmarknadsföring (SEM) och social media marketing (SMM).
Vi hjälper våra uppdragsgivare att sätta upp lämpliga mål och nyckeltal (ofta kallade KPI:er) som är specifika för er verksamhet kopplat till displayannonsering. Oavsett er organisations behov så kan Avantime bidra till att förbättra era digitala kanaler via både displayannonsering och sökordsmarknadsföring. Vill även du komma igång med displayannonsering för att få en större spridning av ert varumärke?
Det finns många fördelar med att anlita Avantime som Display Ads byrå.
Fyll i dina kontaktuppgifter och beskriv kort vad du behöver hjälp med i formuläret nedan, så återkommer vi så snart vi kan med förslag på tid för en kostnadsfri rådgivning.