Programmatic Byrå

Avantime – Din Programmatic Byrå

Programmatic-annonsering är ett mycket effektivt sätt att automatisera annonsköpsprocessen för ditt företag. Andelen av annonser som köps via programmatic-plattformar ökar kraftigt och spås stå för majoriteten av mediaköp inom kort.

Avantimes konsulter hjälper dig sätta upp mål för din programmatic-annonsering, skapa upp kampanjer, optimera dessa, samt analysera och rapportera resultaten av dessa till dig.

Vi levererar din digitala marknadsföring både strategiskt och taktiskt. Er framgång är vårt mål och oavsett vad ni behöver hjälp med så finns vi vid er sida.

Kontakta oss för en fri konsultation!

social media icons

Vad är Programmatic?

Enkelt uttryckt är Programmatic en automatisering av annonsköp med hjälp av AI. Algoritmer i plattformen, kombinerat med dina fördefinerade val för annonseringen gör att du lättare når din målgrupp med din annonsering på rätt plats vid rätt tillfälle.

Via Programmatic når du ut i populära svenska och utländska kanaler. Stora svenska mediehus som Schibsted, Bonniers, Stampen, Gota Media etc. är exempel på kanaler du kan nå ut till.

Genom att använda sig av en DSP (Demand Side Platform) får annonsköparen tillgång till annonsutrymmen som tillhandahålls av ägarna till annonsplatser, och genom en automatiserad process får man möjlighet att buda på dessa platser.

Vill du också komma igång med Programmatic-annonsering? Kontakta oss på Avantime så hjälper vi er!

Varför ska man anlita en Programmatic Byrå?

Att anlita en Programmatic byrå innebär en rad fördelar. Du får snabb tillgång till specialister inom Programmatic-annonsering som bland annat:

  • Hjälper till att ta fram strategier och målsättningar för din annonsering.
  • Använder spårning för att ta fram relevanta målgrupper för din annonsering.
  • Sätter upp ett annonseringskonto, alternativt använder vi oss av ditt eget befintliga konto om sådant finns.
  • Skapar content och annonseringsmaterial i samarbete med er.
  • Optimerar din annonsering löpande och justerar vid behov.
  • Analyserar och rapporterar resultaten av din annonsering.
  • Lämnar förslag på eventuella förbättringsområden.

Vill du utbilda dig inom sociala medier annonsering?

Fördelar med Programmatic

Programmatiska annonsköp har många fördelar. Det är en effektiv metod att nå ut till rätt målgrupp vid rätt tillfälle, samt är mindre tidskrävande än manuella annonsköp.

Med hjälp av Programmatic får du möjligheten att arbeta datadrivet med din annonsering, samla insikter och löpande justera den för att maximera effektiviteten av dina annonser.

Programmatic-annonsering ger dig större kontroll över din budget, vilka annonser som ska visas och när, för vilka enheter och vilken tid på dagen.

Ta hjälp av våra experter för att komma igång med Programmatic-annonsering!

Din Programmatic Byrå

Ibland är det bra att diskutera igenom och förklara förutsättningar, behov och krav. Nu har du möjlighet att bli uppringd av en av Avantimes experter på Programmatic. Ett första samtal är alltid kostnadsfritt.

coffee conversation

Få offert Programmatic

Fyll i dina kontaktuppgifter här intill så återkommer vi med en offert kring digital marknadsföring. Eller hör av dig med en fråga. Vi svarar så fort som möjligt.


    Vi berättar gärna mer!

    Erik Nettelbrandt

    Head of Performance

    +46 734 031 121 erik.nettelbrandt@avantime.se

    Philip Åkerbäck

    Digital Marketer

    +46 722 852 836 philip.akerback@avantime.se