Skip links

Unik Facebook-sida med julkampanj och Facebook-app

Avantime står bakom strategi, koncept, design, utveckling och marknadsföring av DnB NOR Eiendoms nylanserade Facebooksida och julkampanj med Facebook-app.

Avantimes uppdrag är att tydligt sätta DnB NOR Eiendom på Facebook-kartan samt skapa en plattform för kommande strategisk och taktisk marknadsföring av bostäder på den norska marknaden.

En modern webbupplevelse direkt i Facebook
Avantime går i bräschen för att införliva kompletta webbupplevelser på Facebook genom DnB NOR Eiendoms nya Facebooksida.  Norge ligger i täten och hela 57 procent av alla norrmän har ett Facebook-konto. Genom DnB NOR Eiendoms närvaro på Facebook knyter vi bostadsförsäljningen närmare den marknad som både säljare och köpare finns på. DnB NOR Eiendom uppnår maximal marknads- och varumärkesexponering i ett naturligt sammanhang där kunderna själva väljer att ta en aktiv kontakt.

Unikt för lösningen är att hela Facebook-sidan administreras direkt i EPiServer, vilket underlättar för det dagliga arbetet. I och med detta har Avantime lyckats knyta alla digitala informations- och marknadskanaler till en och samma källa av information. Här sköts även annonshantering, mobila tillämpningar som iPhone, Android samt kommande iPad-lösningar.

Julkampanj med Facebook-app
Som en viktig del i lanseringen av den nya Facebooksidan lanseradas en trafikdrivande julkampanj där besökarna tävlar om vem som har det mest “juliga” hemmet. Besökarna kan direkt i appen ladda upp bilder på sitt hem och hålla tummarna för att de får flest röster och därmed kamma hem en iPad.

Arbetsgrupp:

Erik Klusell (Kundansvarig)
Fredrik Sveijer (Projektledning)
Johan Olsson (Utveckling)
Thomas Durrani (Utveckling)
Henric Boija (Flashutveckling)
Thomas Larsson (Art Director – Facebook-appen)
Jonas Ivarsson (Art Director – Facebook-kampanjen)
Andreas Martin (Digital strateg)

För mer information kontakta:

AVANTIME, Erik Klusell, +46 768 58 11 22
DnB NOR Eiendom, Christoffer Hveem, +47 95 11 55 05