Skip links
utbildning

Kurs Facebook Ads

Lär dig allt om Facebook Business Manager och annonsering på Facebook & Instagram

UTBILDNING

Facebook Ads kurs

Med Facebook Ads som annonsplattform får du en effektiv och träffsäker annonsering på två av de just nu största sociala mediekanalerna Facebook och Instagram. Vi erbjuder en grundläggande heldagsutbildning med målet att du självständigt ska kunna rikta annonser mot rätt målgrupp och nå en lönsam annonsering. 

Det finns idag miljontals användare på Facebook och Instagram i Sverige, en siffra som blir större för varje dag som går. Aldrig förr har det varit så viktigt att synas på sociala medier – och numera räcker det inte att regelbundet uppdatera företagets status. Vill du säkerställa att ert företag syns på rätt sätt? Lär dig att annonsera på Facebook och Instagram med oss på Avantime.

Pris 4 900 SEK (exkl moms)

Exempel på kursinnehåll

  • Hur annonsering på Facebook och Instagram fungerar
  • Sätta rätt mål för din annonsering
  • Segmentera dina målgrupper och välja rätt kanal i Facebooks och Instagrams ”kanalutbud”
  • Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper
  • Skapa säljande annonser
  • Leadsgenerering via Facebook och Instagram
  • Optimering, mätning och uppföljning av din annonsering för ännu bättre resultat

Vad kan du förvänta dig av Facebook Ads kursen?

Målet med utbildningen i Facebook Ads är att du som deltagare skall få verktygen till att förstå hur man använder Facebook annonserings-plattform på bästa sätt i din verksamhet. Du lär dig Facebook och Instagram annonsering från grunden.

När kursen är klar kan du obehindrat använda Facebook Business Manager för att kunna sätta upp kampanjer, optimera mot relevanta målgrupper och för varje målgrupp skapa relevanta budskap som syns i Facebooks och Instagrams kanaler.

Vi har anpassat våra utbildningar efter nuvarande situation. Välj själv om du vill delta på plats eller digitalt.

Philip Åkerbäck

DIGITAL MARKETING EXPERT

philip.akerback@avantime.se
+46 72 285 28 36

Facebook Ads kursens olika delar:

Del 1

Skapa annonser i Facebook & Instagram

  • Varför bör du annonsera på Facebook & Instagram?
  • Sätt upp mål för din annonsering
  • Vad är skillnaden mellan organiska inlägg och annonsering
  • Välj rätt kanal för att nå dina kunder

Del 2

Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper

  • Skapa annonskonto med rätt strategi och kampanjinställningar
  • Hur ser kampanjstrukturen ut? Ad Sets och annonser?
  • Facebook-pixel – Så implementerar du den
  • Hur du bygger unika målgrupper som passar din verksamhet

Del 3

Skapa annonser som säljer

  • Annonsformat – Vilka format finns och vad bör du tänka på?
  • Skapa annonstexter och annonsbilder som säljer
  • Call-to-action – Hur bör man tänka?
  • Best practice – Exempel på vinnande koncept

Del 4

Retargeting

  • Vad är retargeting i Facebook och Instagram?
  • Hur du skapar en retargeting-grupp på dina tidigare besökare
  • Segmentera din besökare efter t.ex ålder, kön och ort

Del 5

Instagram – Hitta en vinnande strategi

  • Annonsformat – Vad är viktigt att tänka på när du tar fram annonser för Instagram?
  • För annonsering, vad är skillnader mellan Facebook, Messenger och Instagram?
  • Hur hittar du dina målgrupper på Instagram?

Del 6

Optimering och uppföljning

  • Hitta dina nyckeltal, utvärdera och optimera annonseringen
  • Vad ska du tänka på när du optimerar dina kampanjer?
  • Budgetfördelning, budgivning, enheter och placeringar av annonser
  • Hur du skapar rapporter
  • Varför är det viktigt att använda sig av UTM-spårning?
  • Uppföljning av kampanjer i Facebook och Instagram via webbstatistiksystem som Google Analytics.

VAR?

SIBYLLEGATAN 49

STOCKHOLM

Facebook Ads kurs

Frågor om kursen?

Har du några funderingar kring kursens innehåll, upplägg, tider etc.? Kontakta vår expert Philip (se kontaktuppgifter här intill) eller hör av dig via formuläret så kontaktar vi dig!

Philip Åkerbäck

DIGITAL MARKETING EXPERT

philip.akerback@avantime.se
+46 72 285 28 36