Sociala Medier & Varumärkesstrategi

Fler företag har konton på sociala plattformar så som Facebook, LinkedIn, Instagram, TikTok med flera. Men hur många är det egentligen som arbetar med sin sociala medie-strategi och kopplar ihop det med sitt företags varumärke? Efter att ha gått vår utbildning kommer du aktivt kunna arbeta med ditt företags eller dina egna sociala medier, och koppla ihop detta ur ett varumärkesperspektiv.

Hur fungerar det här med algoritmerna, att skissa upp en plan och samtidigt koppla ihop sitt varumärke? Det är fler saker som man bör tänka på när man arbetar som digital marknadsförare, social media manager eller helt enkelt om man ansvarar för sitt företags sociala plattformar. Du kan gå den här utbildningen som privatperson eller anställd. Vi på Avantime delar med oss av vår expertis under utbildningen och ger dig hands on-tips.

Utbildningen kostar 4 500 sek exkl.moms där det ingår lunch, fika, övningar  och möjlighet till att ställa öppna frågor.

Innehåll:

Att skapa en modern sociala medier-strategi

Hur du skapar relevant och engagerande innehåll

Vad du behöver veta om de olika kanalerna för att sprida ditt innehåll

Hur du sätter upp rätt mål och KPI:er

Att koppla ditt varumärke till din digitala marknadsföringsmix

Övningar där du kan använda ditt egna företag

Plats

Sibyllegatan 49

114 42 Stockholm

Har du frågor?

Har du några funderingar kring kursens innehåll, upplägg, tider etc.?
Kontakta vår expert Philip eller hör av dig via formuläret så kontaktar vi dig!

Philip Åkerbäck

Digital Marketer

+46 722 852 836 philip.akerback@avantime.se

Anmälan

Fyll i dina uppgifter nedan.