Sociala medier annonsering

Med bland annat Facebook Ads som annonsplattform får du en effektiv och träffsäker annonsering på två av de just nu största sociala mediekanalerna Facebook och Instagram. Vi går även igenom annonsering på LinkedIn. Vi erbjuder en grundläggande heldagsutbildning med målet att du självständigt ska kunna rikta annonser mot rätt målgrupp och nå en lönsam annonsering.

Det finns idag miljontals användare på Facebook, Instagram och LinkedIn i Sverige, en siffra som blir större för varje dag som går. Aldrig förr har det varit så viktigt att synas på sociala medier – och numera räcker det inte att regelbundet uppdatera företagets status. Vill du säkerställa att ert företag syns på rätt sätt? Lär dig att annonsera på Facebook, Instagram och LinkedIn med oss på Avantime.

Pris 4 900 SEK (exkl moms)

Vad kan du förvänta dig av denna kurs i Sociala medier annonsering?

Målet med utbildningen i Sociala medier annonsering är att du som deltagare skall få verktygen till att förstå hur man använder exempelvis Facebook annonserings-plattform på bästa sätt i din verksamhet. Du lär dig Facebook, Instagram och LinkedIn annonsering från grunden.

När kursen är klar kan du obehindrat använda Facebook Business Manager och LinkedIn Business Manager för att kunna sätta upp kampanjer, optimera mot relevanta målgrupper och för varje målgrupp skapa relevanta budskap som syns i Facebooks och Instagrams kanaler.

Exempel på kursinnehåll:

Hur annonsering på Facebook, Instagram och LinkedIn fungerar

Sätta rätt mål för din annonsering

Segmentera dina målgrupper och välja rätt kanal i Facebooks, Instagrams och LinkedIns ”kanalutbud”

Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper

Leadsgenerering via Facebook, Instagram och LinkedIn

Optimering, mätning och uppföljning av din annonsering för ännu bättre resultat

KURSENS OLIKA DELAR – DEL 1

Skapa annonser i Facebook, Instagram & LinkedIn

  • Varför bör du annonsera på Facebook, Instagram och/eller LinkedIn?
  • Sätt upp mål för din annonsering
  • Vad är skillnaden mellan organiska inlägg och annonsering
  • Välj rätt kanal för att nå dina kunder

KURSENS OLIKA DELAR – DEL 2

Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper

  • Skapa annonskonto med rätt strategi och kampanjinställningar
  • Hur ser kampanjstrukturen ut? Ad Sets och annonser?
  • Facebook-pixel – Så implementerar du den
  • Hur du bygger unika målgrupper som passar din verksamhet

KURSENS OLIKA DELAR – DEL 3

Skapa annonser som säljer

  • Annonsformat – Vilka format finns och vad bör du tänka på?
  • Skapa annonstexter och annonsbilder som säljer
  • Call-to-action – Hur bör man tänka?
  • Best practice – Exempel på vinnande koncept

KURSENS OLIKA DELAR – DEL 4

Retargeting

  • Vad är retargeting i Facebook, Instagram och LinkedIn?
  • Hur du skapar en retargeting-grupp på dina tidigare besökare
  • Segmentera din besökare efter t.ex ålder, kön och ort

KURSENS OLIKA DELAR – DEL 5

Instagram – Hitta en vinnande strategi

  • Annonsformat – Vad är viktigt att tänka på när du tar fram annonser för Instagram?
  • För annonsering, vad är skillnader mellan Facebook, Messenger och Instagram?
  • Hur hittar du dina målgrupper på Instagram?

KURSENS OLIKA DELAR – DEL 6

Optimering och uppföljning

  • Hitta dina nyckeltal, utvärdera och optimera annonseringen
  • Vad ska du tänka på när du optimerar dina kampanjer?
  • Budgetfördelning, budgivning, enheter och placeringar av annonser
  • Hur du skapar rapporter
  • Varför är det viktigt att använda sig av UTM-spårning?
  • Uppföljning av kampanjer i Facebook, Instagram och LinkedIn via webbstatistiksystem som Google Analytics.

Plats

Sibyllegatan 49

114 42 Stockholm

Har du frågor?

Har du några funderingar kring kursens innehåll, upplägg, tider etc.?
Kontakta vår expert Philip eller hör av dig via formuläret så kontaktar vi dig!

Philip Åkerbäck

Digital Marketer

+46 722 852 836 philip.akerback@avantime.se

Anmälan

Fyll i dina uppgifter nedan.