Meta Business Manager
Låt oss hjälpa dig att optimera din digitala närvaro och nå dina affärsmål!
Prisförslag ges på förfrågan
En halvdag eller heldagskurs
Vill du säkerställa att ert företag syns på rätt sätt?
Det finns idag miljontals användare på Facebook och Instagram i Sverige, en siffra som blir större för varje dag som går. Aldrig förr har det varit så viktigt att synas på sociala medier – och numera räcker det inte att regelbundet uppdatera företagets status.
Med Meta Ads som annonsplattform får du en effektiv och träffsäker annonsering på två av de just nu största sociala mediekanalerna; Facebook och Instagram.
Vi erbjuder en grundläggande halvdagsutbildning eller heldagsutbildning med målet att ni självständigt ska kunna rikta annonser mot rätt målgrupp och nå en lönsam annonsering.
VEM ÄR KURSEN ANPASSAD FÖR?
Kursen är för nybörjare i Meta Business Manager eller för dig som använt verktyget men behöver en uppfräschning. Den är även för dig som kan grunderna men är osäker på hur du använder verktyget på bästa sätt.
VAD HAR JAG LÄRT MIG EFTER KURSEN?
När kursen är klar kan ni obehindrat använda Meta Business Manager för att kunna sätta upp kampanjer, optimera mot relevanta målgrupper och för varje målgrupp skapa relevanta budskap som syns i Facebooks och Instagrams kanaler.
Vart hålls kursen Meta Business Manager?
Kursen i Meta Business Manager hålls antingen hos er, digitalt på distans eller i våra lokaler på Sibyllegatan 49, Stockholm. Ni väljer själva vad som passar er bäst.
Vad kostar kursen Meta Business Manager?
Kursen i Meta Business Manager bygger på skräddarsydda upplägg efter era specifika behov och beroende på omfattning och deltagare så sätts priset där efter i dialog med er.
Kursinnehåll
Skapa annonser i Facebook & Instagram
- Varför bör ni annonsera på Facebook & Instagram?
- Sätt upp mål för er annonsering
- Vad är skillnaden mellan organiska inlägg och annonsering
- Välj rätt kanal för att nå era kunder
Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper
- Skapa annonskonto med rätt strategi och kampanjinställningar
- Hur ser kampanjstrukturen ut? Ad Sets och annonser?
- Facebook-pixel – Så implementerar ni den
- Hur ni bygger unika målgrupper som passar er verksamhet
Skapa annonser som säljer
- Annonsformat – Vilka format finns och vad bör ni tänka på?
- Skapa annonstexter och annonsbilder som säljer
- Call-to-action – Hur bör man tänka?
- Best practice – Exempel på vinnande koncept
Retargeting
- Vad är retargeting i Facebook, Instagram och LinkedIn?
- Hur ni skapar en retargeting-grupp baserat på era tidigare besökare
- Segmentera era besökare efter t.ex ålder, kön och ort
Instagram – Hitta en vinnande strategi
- Annonsformat – Vad är viktigt att tänka på när ni tar fram annonser för Instagram?
- För annonsering, vad är skillnader mellan Facebook, Messenger och Instagram?
- Hur hittar ni era målgrupper på Instagram?
Optimering och uppföljning
- Hitta era nyckeltal, utvärdera och optimera annonseringen
- Vad ska ni tänka på när ni optimerar era kampanjer?
- Budgetfördelning, budgivning, enheter och placeringar av annonser
- Hur ni skapar rapporter
- Varför är det viktigt att använda sig av UTM-spårning?
- Uppföljning av kampanjer i Facebook, Instagram och LinkedIn via webbstatistiksystem som Google Analytics.
Ord från våra deltagare.
Genom åren har vi haft över 500 nöjda deltagare på olika kurser hos oss.
Tack för en bra och väldigt
intressant kurs!
Mycket bra och givande utbildning. Bra dynamik i kursgruppen gav extra insikter. Tack även för omfattande utskick med bilagor. Ska studeras i vederbörlig ordning för repetition/fördjupning. Jag ska börja jobba mer med Analytics nu, sätta upp mål och tag manager, sen ska jag helt klart ta fortsättningskursen.
– Anders
Tack det var en jättebra utbildning!
Jag lärde mig massor och fick till och med tänka till lite kring det jag kunde innan. Dina komihåg kring huvudrubrikerna var bra, så snart lär jag väl hitta direkt utan att behöva leta runt så mycket. Fortsättningskurs låter också bra, men lite längre fram. Nu ska jag testa mina kunskaper och är tacksam för support om/när det behövs. Dina dokument kommer vara ett stort stöd.
– Maria
Tusen tack för kursen!
Den överträffade verkligen mina förväntningar och gav mig en massa nya kunskaper och en sådan energikick att sätta igång och förbättra det du tipsade om. Och kul att du inte tyckte att jag frågade för mycket. Kände mig lite skyldig där men det är ju så intressant och man vill ju lära sig så mycket som möjligt.
– Paulina
Grundkurs i Google Analytics 4
Lär er allt från hur era besökare beter sig på er hemsida, att analysera i Google Analytics 4 samt hur ni får er verksamhet att växa.
AI i praktiken
Från inspiration till implementation.En transformativ workshop där du går från AI-fascination till konkret användning under en och samma session. Workshopen kombinerar inspiration, praktiska övningar och strategisk planering i ett flöde som garanterar att organisationen kommer igång med AI på rätt sätt.
Meta Business Manager
Vill du lära dig hur du skapar lönsamma annonser på Facebook och Instagram – och få full kontroll över din annonsering med Meta Business Manager?
Anmäl intresse till vår kurs i Meta Business Manager!