SMÅA
Varumärkesplattform
SVERIGES STÖRSTA FÖRETAGARÄGDA MEDLEMSORGANISATION
Ett nära samarbete där vi byggt upp en ny digital infrastruktur och skapat aktiviteter med syftet att stärka varumärkeskännedomen och öka antalet medlemmar.
Avantime bidrar kontinuerligt med affärsutveckling genom fortlöpande insikter, varumärkesbyggande aktiviteter, leads och konvertering samt drift och vidareutveckling av plattformar och system.
Baserat på arbetet vi tidigare gjort tillsammans med SMÅA, en grundläggande genomlysning som hade resulterat i en ompaketerad närvaro med tillhörande långsiktig kommunikationsoptimering och marknadsföringsstrategi, var det dags att ta SMÅA till nästa nivå och accelerera kommunikationen.
Parallellt med den tidigare always-on annonseringen, skapade vi en ny riktning för SMÅA. En ny tagline togs fram: Småföretagarnas A-kassa. Den skiftade fokus från att satsa och ha mod i sitt företagande till en mer lösningsorienterad approach kring ekonomisk trygghet och att sätta medlemsorganisationen och gruppen i första hand och a-kassa i andra hand.
Korrigeringen innebar ett förtydligande av SMÅA:s erbjudande – som primärt inte är medlemskap, utan ett löfte om ekonomisk ersättning. Vi ändrade även tilltalet och började prata som en grupp och som ett gemensamt Vi.
Vi tog fram ett koncept vars kärna kretsade kring att fånga upp SMÅA:s löfte om ekonomisk trygghet. En idé som väcker insikt om risken, att det inte alltid går som man tänker sig och att det finns ett enkelt sätt att skydda sig.
Vi skapade rikstäckande kampanjer för att nå nya målgrupper och börja positionera oss mer tydligt och samtidigt jobba aktivt med att stärka varumärket.
Vi syns i en bred mediemix med digitalt fokus och når nya målgrupper. Den snabbast växande målgruppen är 25-45 år. Generellt har SMÅA 211% starkare varumärkeskännedom inom målgruppen (enligt senaste NEPA-undersökningen). Vi har även skapat 100% tracking av hela kundresan.
Varumärkesplattform
AI applikation
En optimerad kundupplevelse
Ny app