SMÅA — Ny kommunikativ positionering

211% starkare varumärkeskännedom inom målgruppen

100% tracking av hela kundresan

1200% ökning av nya användare

SVERIGES STÖRSTA FÖRETAGARÄGDA MEDLEMSORGANISATION

SMÅA

Från ni till vi – Ny kommunikativ positionering

Ett nära samarbete där vi byggt upp en ny digital infrastruktur och skapat aktiviteter med syftet att stärka varumärkeskännedomen och öka antalet medlemmar. 

 

Avantime bidrar kontinuerligt med affärsutveckling genom fortlöpande insikter, varumärkesbyggande aktiviteter, leads och konvertering samt drift och vidareutveckling av plattformar och system. 

Baserat på arbetet vi tidigare gjort tillsammans med SMÅA, en grundläggande genomlysning som hade resulterat i en ompaketerad närvaro med tillhörande långsiktig kommunikationsoptimering och marknadsföringsstrategi, var det dags att ta SMÅA till nästa nivå och accelerera kommunikationen. 

Parallellt med den tidigare always-on annonseringen, skapade vi en ny riktning för SMÅA. En ny tagline togs fram: Småföretagarnas A-kassa. Den skiftade fokus från att satsa och ha mod i sitt företagande till en mer lösningsorienterad approach kring ekonomisk trygghet och att sätta medlemsorganisationen och gruppen i första hand och a-kassa i andra hand.  

 

Korrigeringen innebar ett förtydligande av SMÅA:s erbjudande – som primärt inte är medlemskap, utan ett löfte om ekonomisk ersättning. Vi ändrade även tilltalet och började prata som en grupp och som ett gemensamt Vi. 

 

Vi tog fram ett koncept vars kärna kretsade kring att fånga upp SMÅA:s löfte om ekonomisk trygghet. En idé som väcker insikt om risken, att det inte alltid går som man tänker sig och att det finns ett enkelt sätt att skydda sig.  

 

Vi skapade rikstäckande kampanjer för att nå nya målgrupper och börja positionera oss mer tydligt och samtidigt jobba aktivt med att stärka varumärket. 

Vi syns i en bred mediemix med digitalt fokus och når nya målgrupper. Den snabbast växande målgruppen är 25-45 år. Generellt har SMÅA 211% starkare varumärkeskännedom inom målgruppen (enligt senaste NEPA-undersökningen). Vi har även skapat 100% tracking av hela kundresan.  

Galleri

Fler case

Se alla case
Se caset

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

Kontakta oss

Samarbeta med oss!