Skip links

SMM

SOCIAL MEDIA MARKETING

SMM

SMM står för Social Media Marketing och refererar till användningen av sociala medier för att marknadsföra och sälja produkter eller tjänster. De sociala medierna är i dag etablerade, effektiva kommunikationskanaler och användningen fortsätter att öka, både bland privatpersoner och organisationer. Avantime har lång erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer med strategi, optimering och kampanjer i sociala medier.

LinkedIn Ads

LinkedIn har flera hundra miljoner användare världen över och har blivit en attraktiv plats att synas och verka på för såväl användare som företag. LinkedIn-annonsering gör det möjligt att nå en viss yrkesroll eller aktiva inom en viss bransch på ett sätt som ingen annan PPC-annonsering kan.

Läs mer om LinkedIn Ads

Facebook Ads

Med Facebook kan ni marknadsföra er genom en mängd olika varianter av annonsformat. Något som gör Facebook till en unik plats att marknadsföra sig på är möjligheterna till målgruppssegmentering då plattformen har världens största sociala nätverk!

Läs mer om Facebook Ads

Youtube Ads

Youtube erbjuder PPC-annonsering med unika möjligheter att marknadsföra filmer och ni kan säkerställa att er video får den publik den förtjänar. Genom YouTube Ads kan ni nå en intresserad och segmenterad målgrupp på ett annorlunda och engagerande sätt.

Läs mer om Youtube Ads

Sociala Medier Utbildning

Avantime erbjuder utbildningar inom sociala medier för dig som behöver rådgivning, hjälp med algoritmer samt någon att bolla idéer med. Kursen riktar sig till kommunikatörer och andra yrkesroller i behov av en grundläggande introduktion till de största sociala kanalerna och dess målgrupper. Utbildningen innehåller även insikter i sociala mediers logik, tonalitet, algortimer och handfasta tips. Med Avantime som partner får du konkreta råd om mål, mätning och analys av din organisations närvaro i sociala medier. Våra utbildningar präglas av kunskapsöverföring och praktisk workshop-känsla!

SOCIAL MEDIA MARKETING

Vanliga frågeställningar

Vi hjälper ofta våra kunder med att svara på frågeställningar inom SMM. Som en röd tråd genom alla områden så använder vi webbanalys för att mäta och följa upp resultatet av varje marknadsaktivitet.

  • Vilka nyckeltal ska vi använda för mål och uppföljning av kommunikation i sociala medier?
  • Vilka kanaler passar min målgrupp?
  • Vilken roll ska marknadsföring i sociala medier ha i min digitala marknadsmix?
  • Hur bevakar vi vad som sägs om oss i sociala medier och hur agerar vi utifrån det?
Läs mer om Webbanalys

Vill du veta mer om Team Performance?

KONTAKTA OSS
Erik Nettelbrandt

Erik Nettelbrandt

HEAD OF MARKETING

erik.nettelbrandt@avantime.se

Nathalie Sarenfält

Nathalie Sarenfält

DIGITAL MARKETING EXPERT

nathalie.sarenfalt@avantime.se