Vad är SMM?

SMM står för Social Media Marketing och refererar till användningen av sociala medier för att marknadsföra och sälja produkter eller tjänster. De sociala medierna är i dag etablerade, effektiva kommunikationskanaler och användningen fortsätter att öka, både bland privatpersoner och organisationer. Avantime har lång erfarenhet av att hjälpa företag och organisationer med strategi, optimering och kampanjer i sociala medier.

webbanalys

Sociala Medier Utbildning

Avantime erbjuder utbildningar inom sociala medier för dig som behöver rådgivning, hjälp med algoritmer samt någon att bolla idéer med. Kursen riktar sig till kommunikatörer och andra yrkesroller i behov av en grundläggande introduktion till de största sociala kanalerna och dess målgrupper. Utbildningen innehåller även insikter i sociala mediers logik, tonalitet, algortimer och handfasta tips. Med Avantime som partner får du konkreta råd om mål, mätning och analys av din organisations närvaro i sociala medier. Våra utbildningar präglas av kunskapsöverföring och praktisk workshop-känsla!

Vanliga frågeställningar

Vi hjälper ofta våra kunder med att svara på frågeställningar inom SMM. Som en röd tråd genom alla områden så använder vi webbanalys för att mäta och följa upp resultatet av varje marknadsaktivitet.

Vilka nyckeltal ska vi använda för mål och uppföljning av kommunikation i sociala medier?

Vilka kanaler passar min målgrupp?

Vilken roll ska marknadsföring i sociala medier ha i min digitala marknadsmix?

Hur bevakar vi vad som sägs om oss i sociala medier och hur agerar vi utifrån det?

Vi berättar gärna mer!

Erik Nettelbrandt

Head of Performance

+46 734 031 121 erik.nettelbrandt@avantime.se

Philip Åkerbäck

Digital Marketer

+46 722 852 836 philip.akerback@avantime.se