Meta business manager

Tid

HELDAG (09:00 – 16:00)

Pris

4.900 KRONOR EX. MOMS

Scrolla ner

Vill du säkerställa att ert företag syns på rätt sätt?

Det finns idag miljontals användare på Facebook och Instagram i Sverige, en siffra som blir större för varje dag som går. Aldrig förr har det varit så viktigt att synas på sociala medier – och numera räcker det inte att regelbundet uppdatera företagets status.
Med Meta Ads som annonsplattform får du en effektiv och träffsäker annonsering på två av de just nu största sociala mediekanalerna; Facebook och Instagram.

Vi erbjuder en grundläggande heldagsutbildning med målet att du självständigt ska kunna rikta annonser mot rätt målgrupp och nå en lönsam annonsering.

Vad kan du förvänta dig av kursen Meta Business Manager?

Målet med utbildningen i Meta Business Manager är att du som deltagare skall få verktygen till att förstå hur man använder Meta som annonserings-plattform på bästa sätt i din verksamhet. Du lär dig Facebook och Instagram annonsering från grunden.

När kursen är klar kan du obehindrat använda Meta Business Manager för att kunna sätta upp kampanjer, optimera mot relevanta målgrupper och för varje målgrupp skapa relevanta budskap som syns i Facebooks och Instagrams kanaler.

Vart hålls kursen Meta Business Manager?

Kursen i Meta Business Manager hålls både digitalt på distans och i våra lokaler på Sibyllegatan 49, Stockholm. Du väljer själv om du vill delta på plats eller på distans.

Vi kan också komma till er om ni är en större grupp som vill gå kursen tillsammans.

Vad kostar kursen Meta Business Manager?

Kursen i Meta Business Manager kostar 4 900 SEK/deltagare ex. moms. Vi bjuder på både lunch samt fika under dagen för deltagare som utför kursen på plats.

Feedback

Recensioner

Ord från våra deltagare.

Genom åren har vi haft över 500 nöjda deltagare på olika kurser hos oss.

Grundkurs i google analytics

Tack för en bra och väldigt intressant kurs!

Tack för en bra och väldigt intressant kurs! Mycket bra och givande utbildning. Bra dynamik i kursgruppen gav extra insikter. Tack även för omfattande utskick med bilagor. Ska studeras i vederbörlig ordning för repetition/fördjupning. Jag ska börja jobba mer med Analytics nu, sätta upp mål och tag manager, sen ska jag helt klart ta fortsättningskursen.

– Anders

Grundkurs i Google analytics

Tusen tack för kursen!

Tusen tack för kursen! Den överträffade verkligen mina förväntningar och gav mig en massa nya kunskaper och en sådan energikick att sätta igång och förbättra det du tipsade om. Och kul att du inte tyckte att jag frågade för mycket. Kände mig lite skyldig där men det är ju så intressant och man vill ju lära sig så mycket som möjligt.

– Paulina

Fortsättningskurs Google Analytics

Tack det var en jättebra utbildning!

Tack det var en jättebra utbildning! Jag lärde mig massor och fick till och med tänka till lite kring det jag kunde innan. Dina komihåg kring huvudrubrikerna var bra, så snart lär jag väl hitta direkt utan att behöva leta runt så mycket. Fortsättningskurs låter också bra, men lite längre fram. Nu ska jag testa mina kunskaper och är tacksam för support om/när det behövs. Dina dokument kommer vara ett stort stöd.

– Maria

Kursinnehåll

01

Skapa annonser i Facebook & Instagram

 

  • Varför bör du annonsera på Facebook & Instagram?
  • Sätt upp mål för din annonsering
  • Vad är skillnaden mellan organiska inlägg och annonsering
  • Välj rätt kanal för att nå dina kunder
02

Kontostruktur, kampanjinställningar, spårning och målgrupper

 

  • Skapa annonskonto med rätt strategi och kampanjinställningar
  • Hur ser kampanjstrukturen ut? Ad Sets och annonser?
  • Facebook-pixel – Så implementerar du den
  • Hur du bygger unika målgrupper som passar din verksamhet
03

Skapa annonser som säljer

 

  • Annonsformat – Vilka format finns och vad bör du tänka på?
  • Skapa annonstexter och annonsbilder som säljer
  • Call-to-action – Hur bör man tänka?
  • Best practice – Exempel på vinnande koncept
04

Retargeting

 

  • Vad är retargeting i Facebook, Instagram och LinkedIn?
  • Hur du skapar en retargeting-grupp på dina tidigare besökare
  • Segmentera din besökare efter t.ex ålder, kön och ort
05

Instagram – Hitta en vinnande strategi

 

  • Annonsformat – Vad är viktigt att tänka på när du tar fram annonser för Instagram?
  • För annonsering, vad är skillnader mellan Facebook, Messenger och Instagram?
  • Hur hittar du dina målgrupper på Instagram?
06

Optimering och uppföljning

 

  • Hitta dina nyckeltal, utvärdera och optimera annonseringen
  • Vad ska du tänka på när du optimerar dina kampanjer?
  • Budgetfördelning, budgivning, enheter och placeringar av annonser
  • Hur du skapar rapporter
  • Varför är det viktigt att använda sig av UTM-spårning?
  • Uppföljning av kampanjer i Facebook, Instagram och LinkedIn via webbstatistiksystem som Google Analytics.

Frågor och svar

Vanliga frågor

Boka kursen

Meta Business Manager

Anmäl intresse till kursen Meta Business Manager via formuläret.

 

Tid

HELDAG (09:00 – 16:00)

Pris

4.900 KRONOR EX. MOMS

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    +++ Kontakta oss

    Kontakta oss

    Frågor eller funderingar?

    Har du några funderingar om innehåll, kursupplägg eller andra kursrelaterade frågor så är du varmt välkommen att höra av dig till Gabriella.

    Creative Strategist

    Gabriella Boije

    +46 8 599 090 20 gabriella.boije@avantime.se