
Google Looker Studio
Lär dig allt om hur du enkelt kan visualisera din data i Google Looker Studio. Hands- on övningar av erfaren instruktör.
Kursledare Erik Nettelbrandt, Head of Performance
Lär er allt från hur era besökare beter sig på er hemsida, att analysera i Google Analytics 4 samt hur ni får er verksamhet att växa.
En kurs av Erik Nettelbrandt, Head of Performance.
Stockholm, Sweden
Efter att ha lärt sig detta kan man använda Google Analytics på rätt sätt, vilket leder till de insikter som kan få er webbplats trafik såväl som er verksamhet att växa.
Vi inser att alla har olika förutsättningar och anpassar alltid våra kurser efter kunskap och behov. Vi erbjuder både grundkurser, fortsättningskurser och anpassade kurser samt workshops inom specifika områden.
Är ni nybörjare kommer fokus ligga på att introducera er till verktyget, i annat fall kommer det handla mer om hur man kan anpassa rapporter och mätning utifrån specifika behov.
Kursen präglas av hands on-arbete och delaktighet från kursdeltagarna, allt för att ni ska känna att ni får ut så mycket som möjligt av kurstillfället. På våra kurser utgår vi mer än gärna från er egen webbplats och er trafikdata för att allt ska bli så konkret som möjligt.
Den öppna grundkursen är för dig som är nybörjare inom webbanalys och Google Analytics, eller som har använt verktyget tidigare men behöver en “uppfräschning”. Kursen lämpar sig även för dig som kan grunderna i Google Analytics men som är lite osäker på om du använder verktyget på rätt sätt.
Kurserna i Google Analytics 4 hålls både digitalt på distans och i våra lokaler på Sibyllegatan 49, Stockholm. Du väljer själv om du vill delta på plats eller på distans.
Vi kan också komma till er om ni är en större grupp som vill gå kursen tillsammans.
Absolut bäst är om ni har tillgång till egen data, det vill säga ett eget Google Analytics-konto. Övningarna blir mer relevanta när man får arbeta med sin egen statistik.
Om ni inte har tillgång till egen data så arbetar ni med data/konton som kursledaren förser er med. Det är ”riktig data” från ”vanliga” webbplatser, så de fungerar bra ur övningssynvinkel.
Kursen i Google Analytics 4 kostar 4 900 SEK/deltagare ex. moms. Vi bjuder på både lunch samt fika under dagen för deltagare som utför kursen på plats.
576
KURSDELTAGARE
99%
POSITIVA BETYG
Deltagare från grundkursen
“Tusen tack för kursen! Den överträffade verkligen mina förväntningar och gav mig en massa nya kunskaper och en sådan energikick att sätta igång och förbättra det du tipsade om. Och kul att du inte tyckte att jag frågade för mycket. Kände mig lite skyldig där men det är ju så intressant och man vill ju lära sig så mycket som möjligt.”
Deltagare från fortsättningskursen
“Tack det var en jättebra utbildning! Jag lärde mig massor och fick till och med tänka till lite kring det jag kunde innan. Dina komihåg kring huvudrubrikerna var bra, så snart lär jag väl hitta direkt utan att behöva leta runt så mycket. Fortsättningskurs låter också bra, men lite längre fram. Nu ska jag testa mina kunskaper och är tacksam för support om/när det behövs. Dina dokument kommer vara ett stort stöd.”
Deltagare från grundkursen
“Tack för en bra och väldigt intressant kurs! Mycket bra och givande utbildning. Bra dynamik i kursgruppen gav extra insikter. Tack även för omfattande utskick med bilagor. Ska studeras i vederbörlig ordning för repetition/fördjupning. Jag ska börja jobba mer med Analytics nu, sätta upp mål och tag manager, sen ska jag helt klart ta fortsättningskursen.”
Erik är en strukturerad, innovativ och leveranssäker webbanalysexpert och digital marknadsförare. Han har bred erfarenhet inom webb- och apputveckling, försäljning on-line, leadsgenerering, konverteringsoptimering, digital marknadsföring och trafikdrivande aktiviteter.
Eriks största styrka är att hjälpa företag och organisationer att arbeta/styra enligt ett nyckeltals- och målorienterat arbetssätt. Han kan arbetet “under huven” samtidigt som han kan prata med alla typer av roller.
Han kan obehindrat kommunicera med roller inom drift, utveckling och verksamhet samt chefer på C-level. Han älskar att “översätta” organisationers behov och implementera mätning som man kan lita på och styra efter.
Vi håller kurser både på plats i våra lokaler på Sibyllegatan 49 i Stockholm och digitalt på distans via Teams.
Kursen i Google Analytics 4 kostar 4 900 SEK/deltagare ex. moms. Vi bjuder på både lunch samt fika under dagen för deltagare som utför kursen på plats.
Grundkursen är för dig som är nybörjare inom webbanalys och Google Analytics, eller som har använt verktyget tidigare men behöver en “uppfräschning”. Kursen lämpar sig även för dig som kan grunderna i Google Analytics men som är lite osäker på om du använder verktyget på rätt sätt.
Kursen är en heldag och hålls mellan 09:00 – 16:00. Vi pausar för lunch samt har två kortare bensträckare under dagen. Vi bjuder på både lunch samt fika under dagen för deltagare som utför kursen på plats.
Om ni är flera från samma organisation som vill gå kursen kan det vara intressant att titta på en anpassad kurs i Google Analytics 4. I detta fall sätter vi ihop ett kursinnehåll som passar er organisations behov och önskemål. Vi använder olika kursmoment från olika kurser här på webbplatsen och/eller från instruktörernas digra utbud av kursmaterial.
Det är många som går vår grundkurs i Google Analytics 4 för att få bekräftat att det man kanske har lärt sig själv verkligen stämmer. Om du ändå känner att du kan det mesta av de punkter vi beskrivit ovan under “kursinnehåll” så är det kanske mer intressant att titta vidare på våra fortsättningskurser inom Google Analytics och närliggande områden.
Absolut bäst är om du har tillgång till egen data, det vill säga ett eget Google Analytics konto. Övningarna blir mer relevanta när man får arbeta med sin egen statistik.
Om du inte har tillgång till egen data så arbetar du med data/konton som instruktören förser dig med. Det är ”riktig data” från ”vanliga” webbplatser, så de fungerar bra ur övningssynvinkel.
Följande datum går att boka idag via webben:
Om inget av dessa datum passar så är du varmt välkommen att kontakta oss via formuläret längst ned på denna sida, så hjälper vi dig vidare.
Om du inte har möjlighet att boka kursen till något av de datum som finns tillgängliga så går det bra att skicka ett meddelande till oss via vårt kontaktformulär längst ned på denna sida så hjälps vi åt att hitta ett datum som passar dig.
Har du några funderingar om innehåll, kursupplägg, om det är bäst med en öppen eller anpassad kurs, om du är osäker på vilken ”nivå” som du ligger på och om du ska gå grundkurs och/eller fortsättningskursen eller andra påbyggnadskurser i Google Analytics? Hör av dig om du har frågor!
Vi hjälper dig till rätta, inga frågor är dumma. Ring vår webbanalysinstruktör Erik Nettelbrandt på +46 734 031 121 eller skicka ett meddelande via formuläret nedan.
Boka in dig på vår öppna Google Analytics 4 kurs i formuläret nedan.
Lär dig skillnaderna mellan ”gamla” Universal Analytics och ”nya” Google Analytics 4 under en fullspäckad och lärorik kursdag.
Kursledare Erik Nettelbrandt
4 900 kr ex. moms