SMÅA — Varumärkeskoncept

Nytt rekord av inflöde av. nya medlemmar

211% starkare varumärkeskännedom inom målgruppen

1200% ökning av nya användare

SVERIGES STÖRSTA FÖRETAGARÄGDA MEDLEMSORGANISATION

SMÅA

Varumärkeskoncept: TILLSAMMANS GÖR VI SMÅA STORA

Ett nära samarbete där vi byggt upp en ny digital infrastruktur och skapat aktiviteter med syftet att stärka varumärkeskännedomen och öka antalet medlemmar.  

 

Avantime bidrar kontinuerligt med affärsutveckling genom fortlöpande insikter, varumärkesbyggande aktiviteter, leads och konvertering samt drift och vidareutveckling av plattformar och system. 

Baserat på arbetet vi tidigare gjort tillsammans med SMÅA, en ompaketerad digital närvaro och en aktiv marknadsföringsstrategi med rikstäckande reklamkampanjer, berättade statistiken att always-on trafiken inte längre växte Vi behövde hitta ett nytt grepp i kommunikationen för att nå de som inte endast påverkades av rationella budskap. 

Vi tog fram ett nytt varumärkeskoncept för att nå ut till våra befintlig och hitta ytterligare nya målgrupper. Konceptet gick ut på att skapa ett starkare “Vi företagare” och inge en känsla av folkrörelse och kraften i kollektivet.  

 

Baserat på TILLSAMMANS GÖR VI SMÅA STORA tog vi fram ett manifest för att etablera grunden, varumärkesfilm för att få igenom budskapet, brandbook, TV-reklam och nya annonser. 

 

För att skapa ännu större gemenskap och inkludering tog vi fram landningssidor för utrikesfödda målgrupper – lättläst svenska, engelska, polska, thailändska, arabiska och persiska. Vi skapade även en portal för att fortsätta locka yngre målgrupper med influencergenererat content och en egen Youtube-serie. 

Sedan SMÅA grundades 1969 har vi kämpat för att ge Sveriges entreprenörer en trygghet genom en a-kassa som förstår företagslivet på riktigt. Idag är vi över 100 000 medlemmar och tack vare det en stark röst i samhället, som ständigt kämpar för att trygghetssystemen för företagare ska bli bättre. Då vi själva är företagare vet vi att det krävs karaktär, beslutsamhet och ett driv utöver det vanliga för att stå på egna ben. Men det vi också lärt oss genom åren är att ensam inte alltid är stark. För ju fler medlemmar vi blir desto mer kan vi påverka politiker och andra beslutsfattare mot ett bättre regelverk för oss företagare. 

Med en ny varumärkesfilm och TVC samt landningssidor för utrikesfödda slog vi nytt rekord under nov/dec 22 i inflöde av medlemmar per månad

Galleri

Fler case

Se alla case
Se caset

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

+++ Samarbeta med oss

Kontakta oss

Samarbeta med oss!