SMÅA
Varumärkesplattform
Tillväxtmarknadsföring
För oss är Performance Marketing en strategi som ger resultat. Det handlar om att sätta konkreta mål, mäta varje interaktion och optimera för att uppnå de bästa resultaten.
Vi erbjuder en helhetslösning kring digital marknadsföring och uppföljning via webbanalys. Vi sätter standarden för hur en 100% korrekt mätning bör vara. Vi arbetar med Matomo och Google Analytics. Våra seniora konsulter är flitigt anlitade som utbildare och mentorer i alla frågor som rör trafikanalys.
Samarbetet inleds oftast med en så kallad ”audit” av den nuvarande installationen. Rekommenderade åtgärder presenteras och därefter kan ett löpande samarbete inledas där vi månadsvis redovisar de förbättrade resultaten.
Vi erbjuder en kraftfull metod som ger dig kontrollen över din marknadsföringsbudget och ger dig möjlighet att maximera din avkastning på investeringen.
Varje klick och varje konvertering är mätbar, vi ger dig insikterna och verktygen du behöver för att fatta informerade beslut och anpassa din strategi i realtid. Oavsett om du driver en e-handelsbutik, en B2B-verksamhet eller en ideell organisation, kan vi hjälpa dig att nå dina mål och öka din framgång.
Vi arbetar med kontinuerliga webbanalysmöten tillsammans med våra kunder, vi kallar dessa för webbråd. Det är när vi arbetar tillsammans som viktiga insikter kan identifieras och åtgärdas. Ni bidrar med verksamhetskunskap och vi bidrar med analys och benchmarking.
Vi ser alla trafikdrivande aktiviteter som viktiga. Vi analyserar direct, organic/paid search/social, email etc. Det är den totala försäljningen som är viktigast. Vi vill till exempel inte att SEM ”parasiterar” på bekostnad av SEO. Vi är ”snåla” i den bemärkelsen att vi vill få ut absolut mest av varje krona i annonseringsbudgeten.
Tillväxtmarknadsföring
Med sökmotormarknadsföring (SEM) strävar vi efter att förbättra din synlighet i det betalda söket, vilket resulterar i en högre placering i sökresultaten. Vi använder huvudsakligen Google Ads och Bing Ads för att maximera effekten av våra insatser.
Sökmotormarknadsföring (SEO) syftar till att öka den organiska trafiken till din webbplats genom att förbättra synligheten i sökresultaten på sökmotorer som Google och liknande plattformar. Det handlar inte om betald marknadsföring utan vi hjälper er att optimera textinnehållet på er webbplats för att höja era sidors ranking och synlighet.
SMM, som står för Social Media Marketing, innebär att använda sociala medieplattformar för marknadsföring och försäljning av produkter eller tjänster. Vi fungerar som strategiskt stöd när du skapar kampanjer eller erbjuder hjälp med att både konfigurera och optimera kampanjer för bästa resultat.
Vår webbrådgivning involverar strukturerade workshops där vi, tillsammans med er, analyserar allt från er webbstatistik till era digitala kampanjer och KPI:er. Vi agerar som en strategisk partner och bollplank för att identifiera effektiva strategier. Till exempel kan vi, baserat på våra analyser under mötena, rekommendera att ni fokuserar på specifika kampanjtyper som har visat sig ge mest vinst enligt våra data.
Vi erbjuder stöd med att definiera nyckeltal/KPI:er samt vägledning om hur du kan fortsätta arbeta med webbanalys och Google Analytics. Detta inkluderar att förbättra webbplatsens innehåll och struktur, samt olika trafikdrivande aktiviteter såsom marketing automation, sociala medier (SMM), displaymarknadsföring, sökordsmarknadsföring (SEM) och sökmotoroptimering (SEO).
Vi hjälper även till med uppsättning/migrering av Google Analytics 4 där vi sätter upp dina viktigaste mätpunkter.
Att samla in relevant webbstatistik kan vara komplicerat. Frågor om vad som bör mätas, hur data bör tolkas, vilka siffror som är av betydelse och hur man skapar korrekta rapporter är vanliga utmaningar. I vårt arbete som webbanalytiker står vi inför dessa utmaningar dagligen. Vi specialiserar oss på att inte bara analysera och förstå webbplatsens trafik, utan också på att hjälpa till med att navigera genom dessa utmaningar, där vårt mål är att attrahera rätt besökare genom optimerad webbanalys.
Vi specialiserar oss på att assistera dig med att skapa överskådliga och tydliga rapporter genom att visualisera data i anpassade dashboards. Genom att fokusera på att skapa dessa översiktsvyer, underlättar vi förståelsen av nyckeltal och data, vilket stödjer bättre beslutsfattande och effektivare analyser.
När vi använder oss av denna typ av annonsering så kan det vara för att stärka varumärkeskännedomen eller om man vill marknadsföra en specifik kampanj.
Om man till exempel annonserar via Google når man ut till flera miljoner webbplatser, appar och videor samt 90% av alla internetanvändarna i hela världen, vilket ger er en stor anledning att börja med detta.
Med marketing automation automatiserar vi en betydande del av er kundkommunikation. Till exempel kan en besökare som har visat intresse för en specifik produkt få ett personligt meddelande om en 10% rabatt vid anmälan till nyhetsbrevet efter flera besök på produktsidan.