Display Ads Byrå

Avantime – din Display Ads Byrå

Display Ads, även kallat bannerannonsering eller displayannonsering, är klickbara annonser som är placerade intill huvudämnet på en webbplats eller app. Det brukar oftast vara med en liten text som är kopplad till en bild, logotyp videoklipp eller animering som marknadsför en produkt eller tjänst.

Avantimes konsulter har lång erfarenhet av framgångsrikt arbete med Display Ads. Vi hjälper gärna till att skapa er Display Ads- strategi, ta fram mål för er annonsering och skapa annonsmaterial, samt följa upp annonseringen för ditt företag.

Er framgång är vårt mål och oavsett vad ni behöver hjälp med så finns vi vid er sida.

Kontakta oss för en fri konsultation!

Varför ska man anlita en Display Ads byrå?

I samråd med Avantimes konsulter inom Display Ads tar vi gemensamt fram strategi, mål och nyckeltal samt budget för din bannerannonsering. Därefter vidtar arbetet med att skapa upp annonserna. Vanliga plattformar är exempelvis direkt på plattformar som Programmatic (svenska och utländska stora Mediehus), Google, Facebook, Instagram, LinkedIn och YouTube och/eller dessa plattformars så kallade nätverk.

Beroende på plattform kan man göra olika urval av hur, vart och till vem man vill annonsera. Det går att ställa in så att det kostar varje gång en person klickar på din annons (CPC) eller alternativt per antal visningar (CPM). Beroende på hur stor budget du har så kommer det att styra hur mycket du kommer att synas på annonseringsutrymmet.

För att skapa en effektiv displayannonsering så kan du även arbeta med något som kallas för remarketing – det innebär att du återannonserar mot personer som exempelvis har varit inne på din hemsida tidigare. Du kan även välja att annonsera mot specifika ämnen, länder, demografi eller din utvalda målgrupp. Det vi brukar rekommendera är att kombinera displayannonsering med annan typ av annonsering, exempelvis sökordsmarknadsföring (SEM) och social media marketing (SMM).

Hur kommer du igång med Display Ads?

Vi hjälper våra uppdragsgivare att sätta upp lämpliga mål och nyckeltal (ofta kallade KPI:er) som är specifika för er verksamhet kopplat till displayannonsering. Oavsett er organisations behov så kan Avantime bidra till att förbättra era digitala kanaler via både displayannonsering och sökordsmarknadsföring. Vill även du komma igång med displayannonsering för att få en större spridning av ert varumärke?

Vill du utbilda dig inom digital marknadsföring?

Fördelar med att anlita Avantime som Display Ads byrå

Det finns många fördelar med att anlita Avantime som Display Ads byrå.

  • Dedikerade experter som får ut mesta möjliga av din annonsbudget.
  • Digital Ads byrå som har en bred portfölj med tillgängliga kanaler.
  • Pålitlig och professionell hjälp med att bedriva effektiv displaymarknadsföring.
  • Vi anpassar oss efter dina förutsättningar. Antingen gör vi “allt” eller så är du själv med och arbetar aktivt. Vi ser oss som ett team med ett gemensamt mål.
  • Vi lägger inte på något ovanpå annonsbudget, vi har inga bindningstider och vi är enkla att ha att göra med.
  • Vi hjälper dig med med att ta fram strategi, mål och nyckeltal samt lämplig budget.
  • Vi sköter löpande uppföljning, analys, optimering och rapportering gällande annonseringen.
  • Proaktiva förslag på förbättringar som kan förbättra annonseringen ytterligare.

Din digitala Display Ads byrå

Ibland är det bra att diskutera igenom och förklara förutsättningar, behov och krav. Nu har du möjlighet att bli uppringd av en av Avantimes experter inom Display Ads. Ett första samtal är alltid kostnadsfritt.

coffee conversation

Få kostnadsfri offert Display Ads

Skriv in dina kontaktuppgifter nedan så återkommer vi med en offert, eller hör av dig om du har frågor. Vi svarar så fort vi kan.


    Vi berättar gärna mer!

    Erik Nettelbrandt

    Head of Performance

    +46 734 031 121 erik.nettelbrandt@avantime.se

    Philip Åkerbäck

    Digital Marketer

    +46 722 852 836 philip.akerback@avantime.se