Webbanalys
Webbanalys handlar i grund och botten om att analysera och förstå trafiken till en webbplats med målet att locka rätt…
Konverteringsoptimering handlar om att få besökarna på din webbplats att konvertera till kunder. Att påverka besökarna till att agera precis som du vill att de ska göra.
Avantime arbetar även med att driva relevant trafik till din webbplats via en mängd olika kanaler. Men att få dit trafiken är bara en viktig del. När de väl är på webbplatsen vill du få dem att handla, att agera. Där kliver konverteringsoptimering (CRO, conversion rate optimization) in.
Avantimes CRO konsulter arbetar dagligen med att optimera våra kunders landningssidor och webbplatser. Kontakta oss för en fri konsultation!
Konverteringsoptimering leder i de flesta fall till mer leads och ökade intäkter. För varje satsad resurs får man helt enkelt ut mer. Låt oss titta på ett exempel.
Om vi säger att ni har 100 besökare per vecka, där antal besökare som faktiskt konverterar (till exempel fyller i ett formulär) är 10 st har ni en konverteringsgrad på 10%.
Då konverteringsoptimering handlar om att konvertera de besökarna ni har idag till kunder ligger inte fokus på att öka antalet besökare. Ni ska alltså inte öka antalet kunder till 20 st genom att öka besöksantalet till 200 st. Fokuset ligger istället på att öka konverteringsgraden som idag ligger på 10%. Detta för att maximera vinsten och att minska kostnaden för varje konvertering som görs på webbplatsen. Varför lägga resurser på att få besökare som ändå inte är aktiva på er webbplats och med det inte ger er någon vinning?
En förutsättning för att lyckas med en konverteringsoptimering är att antalet besökare är tillräckligt stort.
CRO byrån Avantime hjälper dagligen företag och organisationer att skapa fler leads och på så sätt öka försäljning och ta marknadsandelar via effektiv digital marknadsföring, väldesignade och användarvänliga webbplatser och konverteringsoptimering.
Vi älskar ”under huven”-arbetet i digital marknadsföring och konverteringsoptimering. Via smarta strategier, rutiner och metoder kombinerat med erfarenhet och långsiktighet skapar vi effektiva digitala kampanjer och webbplatser.
Våra uppdragsgivare spänner över ett mycket brett spektrum av företag och organisationer och därmed ett mycket stort antal olika produkter och tjänster. Den ”gemensamma nämnaren” är utmaningen att få fram fler leads och öka försäljningen via digital marknadsföring och konverteringsoptimering.
Vill du också skapa fler leads och öka försäljningen? Kontakta oss på Avantime så hjälper vi er!
A/B-tester används för att ställa två alternativ mot varandra för att se vilket som ger bäst resultat. Det kan till exempel röra sig om att lägga upp två varianter av samma sida där endast val av bild skiljer sig åt för att sedan studera besökarnas beteende och avgöra vilken variant som leder till flest konverteringar.
A/B tester är bra och den ursprungliga varianten av konverteringsoptimering. Nu arbetar vi ofta med så kallade multivariabla tester. Det är tester där man testar många olika saker/creatives samtidigt, till exempel copy, färger, utseende, former etc. Läs mer om A/B-testning och multivariabla tester.
Vi analyserar ständigt våra insatser, följer upp och rapporterar så att ni som uppdragsgivare alltid vet hur det går. Många av oss arbetar mycket med rapporter och visualisering av data och webbanalys/webbstatistik.
På Avantime har vi ett agilt arbetssätt och lär oss ständigt genom hela processen. Vi är aldrig främmande för att hela tiden förbättra material, strategi och placering för optimal prestation. Då vi även är experter på att bygga, designa och konvertera på själva webbplatsen, ser vi till att era kunder går hela vägen i mål. Läs mer om Avantime som webbyrå.
Fyll i dina kontaktuppgifter och beskriv kort vad du behöver hjälp med i formuläret nedan, så återkommer vi så snart vi kan med förslag på tid för en kostnadsfri rådgivning.