Marketing automation
Med hjälp av verktyget kan du öka kännedomen av ditt varumärke, sälja fler produkter och öka lojaliteten gentemot…
Avantime har arbetat med olika webbstatistiksystem sedan flera systemgenerationer tillbaka. Vi arbetar dagligen med olika webbanalysfrågor och vet vilka system som kan besvara dessa bra/enkelt, där det är svårt att få fram svar och där det inte går. Vi arbetar främst med webbstatistiksystemet Google Analytics från Google och Adobe Analytics från Adobe och hjälper även många kunder med andra webbstatistikverktyg såsom Matomo och Webtrends.
Ett webbstatistikprogram av mer avancerad typ, där data hämtas från ett webbpubliceringssystem för att därigenom förbättra möjligheten till webbanalys, kräver i allmänhet hjälp med implementering. Avantime hjälper dagligen uppdragsgivare med denna typ av installationer.
Vi får ofta frågor kring specifika områden som våra uppdragsgivare vill mäta tillexempel hur man bär sig åt för att identifiera utgående länkar/exitlänkar och/eller brutna länkar på en webbplats. I princip allt går att mäta.
Att ta fram rapporter ur statistikverktyget är en sak, att analysera och därefter agera på det som webbstatistiken talar om för dig är en annan. Läs mer om att analysera och tolka trafikdata.
Avantime håller regelbundet utbildningar inom webbanalys och/eller i kombination med webbstatistikverktyg som Google Analytics. Våra uppdrag med webbråd präglas generellt även det av en hög grad av kunskapsöverföring, rådgivning och benchmarking.
Vi berättar gärna mer!